Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: °
Sutra: ° °
16. studenoga 2018.
Svakodnevni ritual

Istraživanje navika korisnika interneta u nas: Svaki treći se pokušava spojiti na susjedov wi-fi

Arhiva NL
Arhiva NL
Autor:
Objavljeno: 25. rujan 2017. u 10:41 2017-09-25T10:41:47+02:00

Čak 70% ispitanika navodi da odmah po dolasku u kafić uključi šifru za besplatan Wi-Fi, a 88 % ljudi gotovo nikad ili tek ponekad nosi mobitel u kupaonicu prilikom tuširanja. Jednako je i onih koji su odgovorni vlasnici mobitela, pa im aparat nikada nije pao u kadu ili WC školjku

Koliko smo ovisni o internetu. Na to pitanje odgovor je dalo istrživanje koje je provela agencija MediaNet. Ti rezultati istraživanja o navikama korištenja mobilnog i fiksnog interneta u Hrvatskoj koje je provedeno na uzorku od 657 ispitanika, pokazalo je kako većina ispitanih (59 %) smatra da je za njih nemogućnost pokretanja željene aplikacije ili sadržaja na internetu veća frustracija, nego 20-minutno čekanje na javni prijevoz.

Čak polovica ispitanih izjasnila se kako se minimalno jednom tjedno nalaze na »udaru« njima bliskih osoba zbog prečestog korištenja mobitela, a 12 % njih u takvoj se situaciji nalazi svaki dan.

Rezultati o najčešće konzumiranom sadržaju na internetu pokazuju kako podjednak broj ispitanih najčešće provjerava elektroničku poštu (91 %) ili je u potrazi za informativnim sadržajem (89 %), a slijede ih oni kojima su u prvome planu društvene mreže (79 %) i zabavni sadržaj (72 %).

5 činjenica

1. Istraživanje MediaNeta pokazalo je da radije čekamo 20 minuta na javni prijevoz, nego da se mučimo s pokretanjem mobilne aplikacije

2. You Tube najveći potrošač podatkovnog prometa, Facebook najpopularnija aplikacija

3. Prva stvar koju 42% ispitanika ujutro pogleda na mobitelu je Facebook

4. Više od 30 posto ispitanika pokušalo susjedu »ukrasti« Wi-Fi

5. Mobitel je glavni savjetnik, a 49% ispitanika redovito prati broj prijeđenih koraka

Youtube i Facebook

Da je niska svijest korisnika o potrošnji podatkovnog prometa pokazuje činjenica da samo 42 % ispitanih identificira You Tube kao najvećeg potrošača mobilnog internetskog prometa. Društvenu mrežu i aplikaciju Facebook kao glavnog krivca odabralo je njih 28 %, dok je Instagram prepoznat kao podatkovno najzahtjevnija aplikacija kod 7 % ispitanika.

Facebook drži vrh (42 %) kada je u pitanju aplikacija, odnosno sadržaj koji se prvi pregledava tijekom jutarnjih sati na mobilnom uređaju. Slijede ga Gmail (21 %) te razne aplikacije za pregled vremenske prognoze (12 %).

Gotovo svi ispitanici (92 %) svakodnevno koriste fiksni internet, odnosno Wi-Fi u kućanstvu, a čak 51 % ispitanika nije zadovoljno brzinom fiksnog interneta. Osim toga, istraživanje je pokazalo kako se gotovo svi (93 %) bežično spajamo na kućni Internet putem mobilnih uređaja, bilo to uvijek ili u situacijama kada moramo preuzeti veće količine podataka. Zanimljivo, čak 32% ispitanika pokušalo se spojiti na susjedov Wi-Fi, a čak 70% ispitanika navodi da odmah po dolasku u kafić šifru za besplatan Wi-Fi.

Pokretni uređaji u ulozi »ljepila«

Rezultati istraživanja Tetra Pak Index za 2017. godinu govore da u online svijetu gdje svi imaju pravo glasa brandovi ne mogu dovoljno glasno pričati sami za sebe, zato se moraju se proaktivno uključiti, poticati korisnike na stvaranje sadržaja, učiti od blogera te se udružiti s njima. Online svijet sve se više vrti oko mobilnih uređaja, naročito na tržištima u razvoju, koja često potpuno preskaču upotrebu stolnih računala. Kina je primjer primjetno naprednog tržišta, idealnog za proučavanje novih trendova. Brandovi bi trebali biti vođeni strategijama čiji su prioritet mobilni uređaji – štoviše, neki brandovi u SAD-u prebacuju se na strategiju fokusiranu »samo na mobilne uređaje« kako bi »išli ukorak s potrošačima u pokretu«.

U svijetu nepovjerenja prema institucijama, potrošači se sve više okreću »malim ljudima« koji dijele njihove vrijednosti, prioritete i poglede na život. Brandovi moraju pokazati da ni kod njih nije drugačije, trebali bi biti transparentniji te se postaviti iskrenije i autentičnije, s »malim čovjekom« kao svojim zagovornikom. Javnost vjeruje da bi poduzeća trebala biti na čelu povorke ljudi koje pokreće zajednički cilj, a mobilni uređaji su sve više u ulozi »ljepila«.

Život bez interneta

Istraživanje je pokazalo kako bi većini ispitanika (84 %) veće frustracije nanio jedan dan bez interneta, nego jedan dan bez televizije, a gotovo jednak broj ispitanika ustvrdio je kako bi im veći problem tijekom dana bila nemogućnost pregledavanja online vijesti, nego nedostupnost dnevnog tiska.

Kada je u pitanju kontrola potrošnje mobilnog interneta, 35 % ispitanika ima naviku gašenja mobilnog interneta čim im je dostupna mogućnost spajanja na Wi-Fi, dok četvrtina ispitanih kontrolira potrošnju zbog bojazni od dodatnih troškova ili zbog toga što imaju mali paket internetskog prometa.

Istraživanje MediaNeta pokazalo je kako su kućanstva sklona korištenju usluga istog telekom operatera, za što je potvrdan odgovor dalo 63 % ispitanika. Da stavljamo ipak neke druge stvar ispred interneta pokazuje činjenica da bi 71% ispitanih prije izdvojilo novac za kartu za koncert ili kino, nego za dodatni podatkovni promet, a čak 78 % ispitanika bi radije odlučilo za manji komad odjeće.

Mobitel je glavni savjetnik

Istraživanje je pokazalo da građani imaju i granicu kada je riječ o navikama korištenja mobitela - 88 % ljudi gotovo nikad ili tek ponekad nosi mobitel u kupaonicu prilikom tuširanja. Jednako je i onih koji su odgovorni vlasnici mobitela, pa im aparat nikada nije pao u kadu ili WC školjku. Četrdeset posto ispitanika pomoću mobitela povremeno prati broj prijeđenih koraka u danu, dok čak njih 49 % to čini redovito. Više od polovice (51 %) koristi mobitel kao glavnog savjetnika za pronalaženje najbližeg restorana, kemijske čistionice ili trgovine.

Potrošači danas istražuju informacije o proizvodu prije, nakon i za vrijeme kupnje. Pregledavaju bar četiri izvora prije kupnje, mnogi od kojih su izvan kontrole brandova, što predstavlja dodatan razlog da tvrtke surađuju sa »super liderima«, budući da njihovi osvrti i komunikacija s brandovima čine jedan od najpouzdanijih izvora informacija za potrošače.

Izvještaj Tetra Paka prikazuje da će ambalaža i dalje biti od iznimne važnosti kao jedan od nekolicine komunikacijskih kanala u potpunom vlasništvu brandova u svijetu kojim inače dominira sadržaj koji kreiraju treće strane.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka