Neobična aplikacija

Hladnjak, fitness narukvica, nakit, odjeća i satovi postaju “novčanici”

Vladimir Mrvoš

Planiraju se razvijati i novi uređaje za plaćanje, čije će tržište narasti na 53 milijarde američkih dolara do 2019. godine



Groceries by MasterCard, je nova aplikacija koja omogućuje korisnicima kupovinu namirnica putem hladnjaka Samsung Family Hub. To je prva aplikacija za kupovinu namirnica koja povezuje korisnike s vodećim trgovinama u za mnoge u najugodnijem i najefikasnijem kućanskom okruženju – kuhinji. Groceries redefinira obiteljsku kupovinu namirnica omogućujući članovima obitelji stvaranje i uređivanje liste namirnica i dodavanje proizvoda u košaricu za kupnju. Umjesto papirića u bliskoj budućnosti sve će postati »aplikativno«. Aplikacija Groceries nastala je zahvaljujući partnerstvu kompanija MasterCard Labs i Samsung, a bit će dostupna u hladnjacima Samsung Family Hub.


Start u SAD-u


Korisnici će moći kupovati i odabirati potrebne proizvode i omiljene brendove hrane iz vodećih internetskih trgovina FreshDirect i ShopRite, najvećih prodajnih lanaca namirnica s više od 250 trgovina u Sjedinjenim Američkim Državama. Proizvodi će se s lakoćom moći dodavati u košaricu, a finalna kupovina provodit će se unošenjem lozinke s 4 znamenke, pružajući time potpunu kontrolu nad kupnjom. Proizvodi će se zatim plaćati jednostavnim platnim procesom koji prihvaća sve kreditne i debitne kartice izdane u SAD-u. Kupljene proizvode dostavit će trgovina u kojoj su kupljeni, bez uključenja trećih strana u proces, što kupovinu čini učinkovitijom.


Kupovne navike obitelji


Kupovna košarica aplikacije Grocerries učit će o kupovnim navikama čitave obitelji kako bi pružila preporuke proizvoda ili brandova. Aplikaciji će biti nadograđivana novim mogućnostima poput kuharskih recepata i video integracije. Već ove godine očekuje se dostupnost i dodatnih trgovina u aplikaciji Groceries zahvaljujući partnerstvu kompanija MasterCard i MyWebGrocer, pružatelju usluga internetske trgovine i digitalnog marketinga za više od 130 trgovina diljem svijeta i 500 proizvođača robe široke potrošnje.




»U svijetu gdje je svaki uređaj, od telefona do hladnjaka, spojen na Internet, mijenja se način na koji se odvijaju interakcije i transakcije između korisnika i njihovih omiljenih brandova«, kaže Betty DeVita komercijalna direktorica kompanije MasterCard Labs, te napominje da će se proizvodi putem ove aplikacije jednostavno mogu dodavati u internetsku kupovnu košaricu skeniranjem barkoda proizvoda. Hladnjak Samsung Family Hub bit će dostupan u svibnju 2016. godine u SAD-u, a datum početka prodaje u Europi još nije potvrđen.


Modni dodatak – sredstvo za plaćanje


MasterCard je najavio partnerstvo s kompanijom Coin kojim će se omogućiti MasterCard plaćanja putem velikog broja nosivih uređaja poput fitness narukvica, pametnih satova i drugih. Ova suradnja temelji se na programu Commerce for Every Device kompanije MasterCard predstavljenom u listopadu 2015. godine kojim će se omogućiti da svaki nosivi uređaj ili modni dodatak postane sredstvo za plaćanje. Kompanija Atlas Wearables, specijalizirana za dizajniranje naprednih fitness narukvica, Moov, proizvođač osobnih fitness uređaja i Omate, proizvođač modnih pametnih satova, prvi su proizvođači nosivih uređaja koji će implementirati platne tehnologije kompanija MasterCard i Coin u svoje proizvode.


Nove kategorije uređaja za plaćanje


Kompanija Coin pružit će hardversku i softversku tehnologiju koja je integrirana s uslugom MasterCard Digital Enablement Service (MDES), a koja se može jednostavno i brzo ugraditi u uređaje koji time postaju platni uređaji. Korištenjem programa MasterCard Digital Enablement Express i tehnologija kompanije Coin pojednostavit će se komercijalizacija ovih tehnologija, a izdavatelji platnih kartica moći će proširiti svoje usluge na nove kategorije uređaja.


Platforma Payment of Things kompanije Coin predstavlja rješenje koje radi na principu »ključ u ruke»« i omogućuje plaćanja putem nosivih uređaja. Proizvođači nosivih uređaja će zahvaljujući novim tehnologijama smanjiti troškove i vrijeme potrebno za plasiranje proizvoda na tržište, pa se mogu očekivati i pojeftinjenja, brojnih proizvoda. Planiraju se razvijati i novi uređaje za plaćanje, čije će tržište, prema procjenama, narasti na 53 milijarde američkih dolara do 2019. godine.


Hladnjaku Family Hub – 8 nagrada


Sve su popularniji pametni uređaji koji imaju više funkcija, a to svjedoče i brojne nagrade za inovativnost. Tako je Samsung osvojio više od stotinu nagrada u ključnim kategorijama, uključujući kućnu zabavu, kućanske aparate, mobilne uređaje i internet stvari, na ovogodišnjem sajmu Consumer Electronics Show (CES). Samsung je osvojio 38 CES 2016 nagrada za inovacije, uključujući i onu za najbolju inovaciju za TV prijamnike. Među nagrađenim proizvodima tvrtka izdvaja nove zakrivljene SUHD TV prijamnike serije KS9500, koji su osvojili 2016 Editors’ Choice nagradu, HD Guru CES Top Picks i TechRadar Best of CES nagradu.


U kategoriji informatičkih proizvoda, nagrađeni su novi ultralaki prijenosnik serije 9, kao i prijenosni čvrsti disk veličine kreditne kartice, SSD T3. Galaxy TabPro S tablet osvojio više od 10 nagrada, Ipak zanimljivo je da je hladnjak s Family Hub sučeljem osvojio čak osam nagrada, uključujući Reviewed.com 2016 Editors Choice, Men’s Health Best of CES, Tom’s Guide Best of CES za najbolji kućanski aparat, kao i Best of CES nagradu popularne internetske stranice Mashable.


MasterPass


Digitalizacijom svijeta, sve veći broj korisnika koristi i uslugu MasterPass. Ova usluga za digitalna plaćanja od lansiranja 2013. godine prihvaćena je u brojnim zemljama svijeta, a broj MasterPass transakcija u Europi prošle godine iz mjeseca u mjesec, u prosjeku se povećavao za 40%. Manje je više, prilikom kupovine na mobilnim telefonima, kažu istraživanja. Veće su šanse da klijenti postanu kupci ako se, prilikom kupnje, od njih traži što manje podataka za unos. Lanac japanskih restorana Wagamama uveo je aplikaciju Qkr! i ovu uslugu kako bi svojim korisnicima omogućio plaćanja putem mobilnih uređaja. Ovaj potez pokazao se iznimno uspješnim jer zaposlenici restorana mogu poslužiti više gostiju i počistiti stolove za manje vremena.