Internetski gigant

Facebook izbacuje vlastitu valutu i sustav plaćanja, neće vam trebati ni bankovni račun

Hina

REUTERS

REUTERS

Navodno pregovaraju i s brojnim internetskim trgovcima kako bi ih potaknuli da prihvate Facebookovu valutu kao sredstvo plaćanja u zamjenu za niže transakcijske naknade.



Facebook dovršava planove o lansiranju vlastite kripto valute i sustava digitalnog plaćanja u desetak zemalja do prvog kvartala 2020. godine, izvijestili su britanski mediji.


Gigant društvenih medija želi do kraja godine započeti testiranje kripto valute interno nazvane GlobalCoin, piše BBC.


Očekuje se da će detalji tih planova biti objavljeni ovog ljeta.




Osnivač Facebooka Mark Zuckerberg već je prošlog mjeseca razgovarao s guvernerom britanske središnje banke Markom Carneyem o rizicima i prilikama koje sa sobom nosi lansiranje digitalne valute.


Tvrtka također pregovora s tvrtkama za prijenos novca, uključujući Western Union, kako bi utanačili što jeftinije i brže načine slanja i primanja novca za građane bez bankovnog računa.


Facebook želi stvoriti digitalnu valutu koja će njegovim korisnicima omogućiti jefino i sigurno plaćanje bez obzira na to imaju li ili ne bankovni račun.


Navodno pregovaraju i s brojnim internetskim trgovcima kako bi ih potaknuli da prihvate Facebookovu valutu kao sredstvo plaćanja u zamjenu za niže transakcijske naknade.


Facebook je u posljednjih nekoliko godina u više navrata izazivao skandale neprimjerenim odnosom prema osobnim podacima korisnika, te će regulatori vjerojatno vrlo pozorno motriti lansiranje njegove kripto valute.


Početkom svibnja američki Senat i odbor za bankarstvo napisali su otvoreno pismo Zuckerbergu, pitajući ga kako će valuta funkcionirati, kakvu će zaštitu nuditi potrošačima te kako će podaci biti zaštićeni.


Predstavnici Facebooka već su razgovarali s američkim ministarstvom financija o procesu provjere identiteta i smanjenju rizika pranja novca.


Kompanija je već prije deset godina kreirala virtualnu valutu Facebook Credits virtualnu valutu koja je korisnicima omogućavala kupnju proizvoda u aplikacijama na njezinoj stranici za društveno umrežavanje.


Projekt je obustavljen nakon manje od dvije godine jer nije privukao dovoljno korisnika.