E-sport

Elektronički sportovi postaju ozbiljna konkurencija “onim pravim”

Vladimir Mrvoš

E-sportovi imaju brojnu "živu" publiku

E-sportovi imaju brojnu "živu" publiku

Završnice IEM-ovih turnira gledalo je 10.000 gledatelja, što je i puni kapacitet Spodek Arene



ESL, najveća tvrtka za elektroničke sportove na svijetu, proslavila je završnicu desete sezone natjecanja Intel Extreme Masters u poljskom gradu Katowicama svojim dosad najvećim i najgledanijim događajem. Na elitnom profesionalnom igračkom natjecanju na glavnoj pozornici Spodek Arene okrunjena su tri prvaka: SK Telecom T1, Fnatic i Polt, i u turnirima League of Legends, Counter-Strike: Global Offensive te StarCraft II: Legacy of the Void.


Prijenose s natjecanja Intel Extreme Masters World Championship gledalo je više od 34 milijuna jedinstvenih gledatelja, a procjenjuje se da ih je u najgledanijim razdobljima istodobno gledalo više od dva milijuna gledatelja na različitim platformama. Riječ je o povećanju od 32 posto odnosno 25 posto u odnosu na prošlogodišnje prijenose. 


 


Prema tim agregiranim podacima natjecanje IEM World Championship ESL-ov je najuspješniji internetski prijenos u povijesti. Događaj je ostvario i najširu distribuciju u povijesti ESL-a,  Prijenosi uživo i putem linearne televizije emitirali su se u sedamnaest zemalja posredstvom deset distribucijskih partnera. IEM u Katowicama prvi je ESL-ov događaj koji se prenosio na više internetskih platformi, uključujući Twitch, Yahoo, Azubu i Hitbox. Ovogodišnji događaj, sastojao se od natjecanja IEM World Championship i sajma IEM Expo.




Na ESL-ovim i IEM-ovim računima na Twitteru i Facebooku zabilježeno više od 3.200.000 interakcija te stotine milijuna dojmova.  Tijekom proteklog je desetljeća  dodijeljeno više od 5.500.000 USD nagrada, a samo na natjecanju IEM World Championship u Katowicama nagradni fond iznosio je 500.000 USD. U  prvoj sezoni ostvareno je približno 500.000 videosesija, dok se u desetoj sezoni taj broj popeo na vrtoglavih 132.326.000