YouTube Partnership Program

Brend direktorica Googlea Marijana Prpić: Originalnost je ključ uspjeha

Vladimir Mrvoš



Prošlo je pola godine otkako je Google predstavio dostupnost Partnerskog programa za YouTube u Hrvatskoj koji je otvorio nove prilike lokalnim autorima video sadržaja. YouTube pruža autorima video sadržaja i monetizaciju kvalitetnog sadržaja, praćenje uspješnosti te nove načine da se povežu s lokalnom i međunarodnom publikom. Hrvatski autori video sadržaja mogu ne samo proširiti svoj doseg, već i potencijal zarade.


Što je YouTube Partnership Program (YTPP)


– YouTube partnership program omogućava svim autorima i vlasnicima video sadržaja monetizaciju na YouTube platformi – dakle zaradu od reklama koje će se prikazivati na njihovom sadržaju, praćenje uspješnosti, povezivanje s lokalnom i međunarodnom publikom te edukaciju i daljnji razvoj.




Kada je program predstavljen i u kojim zemljama?


– Od travnja ove godine autori video sadržaja iz Slovenije, Hrvatske, Srbije, BiH, Makedonije i Crne Gore mogu ne samo proširiti svoj doseg, već i potencijal zarade.


Što YTPP omogućava i koje su njegove prednosti?


– Postajanje YouTube partnerom omogućuje autorima video sadržaja da osim zarade od relevantnih oglasa i/ili naknada iskoriste i fleksibilnost koju donosi neisključivi ugovor – YouTube ne ograničava partnerima gdje mogu postavljati i distribuirati svoj sadržaj, već dozvoljava monetiziranje video sadržaja na YouTubeu ili drugdje. Pristupanjem Partnerskom programu svi autori video sadržaja mogu iskoristiti razne pogodnosti, značajke i programe koje YouTube pruža kao pomoć pri izradi kanala i stjecanju publike, poput Priručnika za autore, Akademije za autore ili pristupa Portalu za autore, koji nude programe i alate koji će pomoći u stvaranju boljeg sadržaja, izgradnje baze fanova te pretvoriti kreativnost u karijeru. Uz to, svi autori mogu pratiti izvedbu kanala i njome upravljati – YouTube Analytics pruža različite izvještaje kako bi omogućio praćenje izvedbe i zarade na YouTubeu, te autorima pomogao da budu još uspješniji.


Uspješni primjeri, i što im je zajedničko?


– Svi uspješni kreatori sadržaja naglašavaju kontinuirani rad i redovito objavljivanje sadržaja kao i praćenje komentara publike kao važan aspekt poslovanja. Kreativnost i originalnost su ključ uspjeha i samo je publika ta koja određuje sto im se sviđa ili ne. Postoji puno uspješnih priča iz ovog dijela svijeta, a jedna od njih su ViralBrothers iz Češke koji su ostvarili svjetski uspjeh.