Van kontrole

Ako vam se prebrzo troši baterija na mobitelu, možda ste žrtva globalne prijevare

P. N.

Izvor: Unsplash

Izvor: Unsplash

Ovog tjedna otkrivena je prijevara s video oglasima koja je bila jedan od razloga zbog kojih je nekim korisnicima vrijeme autonomije baterije naglo smanjeno – problem se nalazi u skrivenim videooglasima koji se konstantno reproduciraju na telefonima bez znanja korisnika.



Veliki broj ljudi danas je postao ovisan o ekranima – svakih nekoliko minuta provjeravaju svoje mobilne uređaje te uz konstantno surfanje internetom, slušanje glazbe, igranje videoigara, gledanje YouTubea i slično, baterija na telefonima ne može dugo trajati i često možemo biti sretni ako preživi jedan radni dan.


Kako bi produžili trajanje baterije, korisnici isključuju lokacijske usluge i pozadinske procese te se koriste raznim trikovima za smanjenje potrošnje baterije, no u nekim slučajevima stvari nisu pod njihovom kontrolom i, što god naprave, baterija se prazni brže nego inače.


Ovog tjedna otkrivena je prijevara s video oglasima koja je bila jedan od razloga zbog kojih je nekim korisnicima vrijeme autonomije baterije naglo smanjeno – problem se nalazi u skrivenim videooglasima koji se konstantno reproduciraju na telefonima bez znanja korisnika.




Takvi su oglasi distribuirani putem Twitterove platforme za oglašavanje MoPub u određenim aplikacijama za Androide, a kako je pokazala istraga, za njih osim korisnika nisu znali niti developeri tih aplikacija, niti zaposlenici Twittera, prenosi Zimo.


Video oglasi prikazivali su se u pozadini klasičnih bannera – takve oglase korisnici nisu vidjeli te ih zato nisu niti mogli zaustaviti, a osim što su utjecali na bateriju i internetski promet, izvlačili su novac i od oglašivača jer je oglašivačka mreža te oglase registrirala kao pregledane.


Iz Googlea objasnili kako produžiti trajanje baterije na smartphoneu: Prijeđite na tamnu stranu!


Broj aplikacija u kojima su se prikazivali takvi oglasi, kao i broj korisnika koji je imao i još ima problema s takvim oglasima, trenutačno nije poznat.


Provedena istraga prokazala je i glavnog krivca za prijevaru – izraelsku oglašivačku kompaniju Aniview koja je postavila lažne bannere u kojima su skriveni pozadinski videooglasi (iako se istom praksom navodno služe i neke druge oglašivačke kompanije).


Zanimljivo, i Izraelci tvrde da su žrtve istih prevaranata te su, kako je u razgovoru za medije rekao izvršni direktor kompanije Alon Carmal, prevaranti uspjeli ubaciti videozapise u njihov kod. O ovom problemu obaviješteni su još u veljači te od tada pokušavaju riješiti stvar i ukloniti sporne videozapise sa svoje mreže.


Carmal je napomenuo kako se oni bore protiv prevaranata i smatra da se njegovu kompaniju ne može okriviti za nezakonit način korištenja njihove platforme.