Potraga velikim objektima

NASA pozvala građane na praćenje potencijalno opasnih asteroida

Hina

Američka svemirska agencija NASA pozvala je u utorak astronome amatere i druge građane da pomognu u praćenju kretanja asteroida koji bi mogli opustošiti Zemlju. Stotinjak astronoma amatera već je uključeno u pomoć astronomima iz NASA-ina programa za objekte bliske Zemlji (NEO).

WASHINGTON Američka svemirska agencija NASA pozvala je u utorak astronome amatere i druge građane da pomognu u praćenju kretanja asteroida koji bi mogli opustošiti Zemlju.

NASA prati oko 95 posto najvećih svemirskih tijela, veličine od kilometra u promjeru i više, koji će proći pokraj Zemlje. Njihova površina usporediva je sa svemirskom stijenom, koja je, kako se pretpostavlja, prije 65 milijuna godina prouzročila nestanak dinosaura.

Na internetskoj stranici Američke svemirske agencije objavljen je poziv pojedincima, vladinim agencijama, međunarodnim partnerima i akademskoj zajednici na pronalaženje “svih asteroida koji su potencijalna prijetnja cijeloj civilizaciji”.

Koristeći se svjetlosnom analizom svemirskih stijena, oni sastavljaju slike tih objekata kako bi se utvrdila njihova obilježja, rekao je Jason Kessler iz NASA-ina programa. Kako raste broj otkrivenih asteroida, povećava se i NASA-ina potreba za pomoći građana, dodao je Kessler.

Iz NASA-e upozoravaju kako čak i manje svemirske stijene mogu biti opasne, i to bez obzira udare li u Zemlju. Naime, meteorska kiša, uzrokovana raspadom jednog meteora, koja je u veljači pogodila slabo naseljeno područje Čeljabinska na Uralu, ozlijedila je gotovo tisuću osoba. Prema izjavama svjedoka, prozori su pucali, kuće su se tresle, a telefoni su prestali raditi.

Još jedna svemirska stijena, promjera 46 metara, prohujala je u veljači pokraj Zemlje na udaljenosti od svega 28 tisuća kilometara, što je bio najbliži prolazak asteroida u posljednjih 15 godina, otkad znanstvenici rutinski prate njihovo kretanje.

Cilj NASA-ine inicijative i poziva građanima otkrivanje je svih svemirskih objekata (NEO) promjera većeg od 30 metara, rekao je Kessler.

Svemirska agencija također najavljuje planove hvatanja malih asteroida, njihova preusmjeravanja u stabilnu orbitu te slanja ljudi da ih proučavaju već 2021. godine.