Matematička kriza

Znanstvenici tvrde da postoji anksioznost povezana s matematikom, koja predstavlja veliki problem.

Portal Novilist.hr

FOTO/Pixabay

FOTO/Pixabay

Mnoga djeca i odrasli prema matematici gaje negativne osjećaje. Mnoga djeca se zbog matematike osjećaju frustrirano, a fizički simptomi uključuju "leptiriće", ubrzani rad srca i problem s pravilnim disanjem



Znanstvenici sa Sveučilišta Cambridge javili su da “anksioznost povezana s matematikom može dovesti do nacionalne krize”, prenosi britanski Telegraph. U istraživanju su otkrili da jedno od desetoro djece pati od “očaja i bijesa” usmjerenog na spomenuti predmet. 


Tijekom istraživanja je anketirano 1700 britanskih učenika u dobi od osam do trinaest godina. Ispitivani su njihovi osjećaji prema navedenom školskom predmetu.


Otkrili su da 10% djece gaji negativne osjećaje prema matematici, te zbog njega pati od anksioznosti. Djeca se zbog matematike osjećaju frustrirano, a fizički simptomi uključuju “leptiriće”, ubrzani rad srca i problem s pravilnim disanjem.




“Matematička anksioznost je generalni osjećaj usmjeren na taj predmet u odnosu na ostale” i dovodi do manjka samopouzdanja. “Mnoga djeca i odrasli osjećaju stres, tenziju i nelagodu kad se pred njih stavi matematički zadatak”, tvrde stručnjaci za Telegraph.


“Kod djece koja su dobra u matematici, anksioznost prolazi neopaženo jer imaju dobar rezultat. No oni su pod stresom i njihov rezultat je dugoročno ograničen zbog toga. U tome leži najveća opasnost: djeca su sposobna riješiti zadatke, ali odmiču od matematike jer pate od anksioznosti”, izjavila je doktorica Szucs. 


Rezultati pokazuju i da djevojčice imaju veći stupanj “matematičke anksioznosti” od dječaka. Anksioznost je primijećena kod mlađe djece, ali može se pojačati njihovim odrastanjem. 


“Postignuća u matematici su vrlo vrijedna, ona su temelj mnogih drugih predmeta i važan predskazivač za buduće akademske ishode, mogućnosti zapošljavanja ali i zdravlje. Matematička anksioznost može ozbiljno onesposobiti učenike glede njihovih rezultata u osnovnoj i srednjoj školi”, izjavio je za Telegraph Josh Hillman, direktor organizacije Nuffield koja je financirala istraživanje.