Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 23° 4
Sutra: 23° 23° 4
12. prosinca 2019.
Pravilna prehrana

PROTIV STARENJA Ovo je osam najboljih namirnica za blistavu kožu, zdravu kosu i nokte

Foto Pixabay
Foto Pixabay
Autor:
Objavljeno: 3. studeni 2019. u 9:24 2019-11-03T09:24:00+01:00

Lomljive nokte ojačajte vitaminom B6 koji ćete pronaći u žumanjku, avokado jedite zbog vitamina E, a »oboružajte« se i masnim kiselinama koje poboljšavaju elastičnost tkiva

Pravilno se hraniti bitno je za zdravlje, ali i za ljepotu. Da biste imali blistavu kožu, zdravu kosu i jake nokte, važno je hraniti se na zdrav način, puno piti i baviti se sportom. Tu su namirnice, posebno voće i povrće s puno vitamina, koje mogu učiniti vašu kožu elastičnijom, ukratko, koje služe za očuvanje ljepote kao i zdravlja!

Donosimo vam popis namirnica idealnih protiv starenja koje možete uključiti u svoju prehranu kako biste imali savršenu kožu, i ne samo to!

1. Žumanjak za jačanje noktiju

Tajna lijepih ruku? Ako imate lomljive nokte, ojačajte ih vitaminom B6 koji ćete pronaći u žumanjku. Napravite omlet, kajganu ili salatu dodavanjem žumanjka. Recepata s jajima je toliko mnogo. Žumanjak sadrži, osim bjelančevina, i masti i vitamine, posebice A i D koji pomažu u jačanju slabih noktiju. Savjetujemo vam da probate prepeličja jaja koja su lakša, manje kalorična i ne sadrže LDL (loši) kolesterol. Žumanjak prepeličjih jaja ima daleko više fosfora, više željeza, više vitamina B1 i B12 i više cinka. Pravo malo jaje s velikim blagodatima. Možete ih skuhati i dodati u salatu. Izvrsna su i imaju vrlo malo kalorija. Jaje teži više ili manje 20 grama, a sadrži samo 30 kalorija!

2. Avokado za elastičniju kožu

Avokado je jedna od najboljih namirnica protiv starenja. Osigurava blistavu i hidratiziranu kožu jer sadrži nezasićene masne kiseline, a prije svega je bogat vitaminom E koji pomaže koži da bude elastičnija. Pojedite ga jednom do dvaput tjedno, no ne više od toga jer iako je dobar za kožu, poprilično je kaloričan (160 kalorija na 100 g). Možete ga kozumirati narezanog u nekoj egzotičnoj salati ili ga pojesti dvaput tjedno umjesto mesa.

3. Orasi za zdravu i blistavu kožu

»Oboružajte« se masnim kiselinama, esencijalnim hranjivim sastojcima za lijepu kožu jer vas štite od štetnih utjecaja sunca i onečišćenja i poboljšavaju elastičnost tkiva. Jesti 4 oraha dnevno odlično je rješenje jer su bogati vitaminom E, antioksidansima i omega 3 i 6. Pazite da pritom ne pretjerate kako ne bi patila vaša linija jer 100 g orašastih plodova sadrži 582 kalorije.

4. Maslačak protiv zadržavanja vode

Bogat diuretičkim i detoksikacijskim svojstvima, maslačak je nužan sastojak za prirodno uklanjanje viška vode. Zahvaljujući tome, izvrstan je u borbi protiv celulita te sprječava oticanje nogu. Kalorije? Samo 36 kalorija na 100 g.

5. Borovnice za mladoliku kožu

Jedite borovnice i imat ćete zauvijek »mladu« kožu! To nije bajka jer je poznato da konzumiranje borovnica tonizira krvne žile, poboljšava mikrocirkulaciju i dovodi kisik u tkiva, što pogoduje njihovoj obnovi. Iz tog razloga borovnica je voće koje se preporučuje onima koji imaju problema s cirkulacijom u nogama. Možete se zabaviti jedući ih s jogurtom s niskim udjelom masti ili voćnom salatom. Također, ima samo 45 kalorija na 100 g.

6. Rajčice protiv sunčeve svjetlosti

Rajčica je vrlo bogata likopenom, antioksidansom koji štiti stanice od djelovanja slobodnih radikala i stoga vašu kožu štiti od ultraljubičastih zraka. Zbog toga je rajčica idealan saveznik protiv bora i mrlja na koži. Ovaj antioksidans se ne gubi tijekom kuhanja, naprotiv, prisutan je i u umaku od rajčice. Osim što imaju malo kalorija (20 kalorija na 100 grama cherry rajčice), osvježavajuće su i postoji mnogo načina da ih pojedete. Sirove u salatama ili kao začin za jela od tjestenine, bilo hladna ili vruća.

7. Poriluk za ravan trbuh

Sanjate o ravnom trbuhu i zdravoj, blistavoj koži? Što čekate da poriluk stavite na stol? Visok sadržaj vlakana čini ga jednom od najpogodnijih namirnica za promicanje crijevnog tranzita. Zahvaljujući laksativnim i diuretičkim svojstvima pomaže u uklanjanju napuhnutosti i daje nam ravan trbuh. Možete ga dodati juhama, maneštrama, riži, tjestenini, jesti ga sirovog u salatama ili ga ispeći. Ima i vrlo malo kalorija, oko 30 na 100 g. Bogat je vitaminom A, a ima umjeren sadržaj vitamina C i B te silicijev dioksid koji pomaže dati elastičnost kostima i koži.

8. Zeleni čaj jača kosu

Prednosti zelenog čaja za zdravlje vašeg tijela su brojne. Zahvaljujući vitaminima i antioksidansima, zeleni čaj je važan saveznik za zdravlje kose jer ju jača i sprječava opadanje. Obično se preporučuje piti 2 šalice dnevno kako biste osjetili pozitivne učinke.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.