Nepotkupljiva

Kozmetičke recenzije: Dear Skin Martine Lolić, blog ispisan na vlastitoj koži

Sandra Sabovljev

Snimio Denis LOVROVIĆ

Snimio Denis LOVROVIĆ



– Moj interes za kozmetiku javio se jako rano. Kao djevojčica od sedam godina provodila sam sate i sate u kupaonici razgledavajući kriomice majčinu kozmetiku i koristeći te magične tubice i bočice. Od tada pa sve do danas, taj ritual, ples s bočicama, održao se svakog dana u mojoj rutini, priča Martina i dodaje da je već s deset godina već imala svoj tonik, dnevnu i noćnu kremu. 



Iza bloga Dear Skin, koji je stekao respektabilan status među pripadnicima »beauty industrije« pa i šire, krije se Zagrepčanka Martina Lolić, 39-godišnja ekonomistica koja je blog pokrenula ponajprije radi sebe, »želeći voditi dnevnik gdje će opušteno i bez dlake na jeziku napisati sve što misli o kozmetici«, potpuno nesvjesna medijske i komercijalne snage ovog suvremenog vida komunikacije. 


OD »FORUMIRANJA« DO BLOGA


– Kada sam otvarala blog nisam ništa znala o uređivanju teksta, fotografijama, društvenim mrežama ili marketingu. Nisam pojma imala što znači »PR«, »sponzorirano«, »html«, »domena«, ali kako sam uronila u svijet interneta, nije mi bilo druge, nego učiti u hodu, iskreno priznaje svoj amaterizam danas iskusna blogerica. 


– Sada mislim da je taj moj laički i neprofesionalan početak, nastavlja, zapravo bio neka vrsta osvježenja u blogosferi i da su čitatelji prepoznali moju iskrenost i neposrednost, ali i teme o kojima se do tada nije pisalo. To je valjda razlog što je blog vrlo brzo stekao stalne čitatelje, prisjeća se Martina nastanka bloga od kojeg nije apsolutno ništa očekivala, a da će joj on uvelike promijeniti profesionalni pa i život uopće, nije mogla niti sanjati. 


– Moj dugogodišnji uredski posao bio je monoton, ali mi je ostavljao puno slobodnog vremena, pa sam počela čitati kozmetičke forume i brzo postala aktivna članica koja je svakodnevno razmjenjivala iskustva s ostalim ženama. Nakon nekoliko godina »forumiranja«, tražila sam način da svo svoje iskustvo podijelim na jednom mjestu. Upoznala sam tako jednu blogericu koja mi je objasnila nekoliko tehničkih detalja i tako kreće moja blog-priča, doznajemo od Martine kojoj je Dear Skin donio suradnju s mnogim renomiranim kozmetičkim kućama. Međutim, kada je prije dvije godine ostala bez posla, pokušala je »sreću pronaći tamo gdje se osjeća kao doma«, zakucala je tako na vrata nekoliko takvih firmi, no nije joj se nudilo ništa više od posla promotora. Sve dok jednog dana, prije dva mjeseca, nije dobila poziv svoje sadašnje šefice kojoj je bio poznat njezin internetski rad i reputacija pa joj je ponudila posao u salonu jedne poznate američke kozmetičke kuće.


– Mojoj sreći nije bilo kraja i prvi put u životu mogu reći da uživam u svom poslu i radim za tvrtku, odnosno za brend koji već deset godina koristim i volim. Napokon i uživo radim ono što svakodnevno radim virtualno – savjetujem žene i preporučujem im najbolju njegu za njihovu kožu, ističe naša sugovornica čije je središte interesa upravo koža i preparativna kozmetika, odnosno zdravlje kože. To je, kaže nam, i razlog zašto se blog zove Dear Skin. Mislila je da je to dobra poruka ženama, da je koža samo jedna pa je zato treba jako voljeti i maziti.



USKORO »MAKEOVER« BLOGA


– S današnjom tempom života i svim obavezama, ostaje mi jako malo vremena za pisanje bloga pa 99 posto mojih postova nastaje u sitnim satima ako uhvatim još malo snage za tipkanje. Trudim se biti redovita, objaviti dva-tri posta tjedno i stvarno me peče savjest kada danima ne stižem pisati. Onda to vikendom sve nadoknadim, kaže blogerica koja planira »makeover« svoga bloga ulaganjem u njegovu opremu i dizajn.





S druge pak stane, Martina sebe nimalo ne mazi, za dobru priču, odnosno za dobar i vjerodostojan post, spremna je na svakakve izazove i avanture. Ona, naime, piše isključivo o iskustvima stečenim na vlastitoj koži. Doslovno. Na sebi testira kreme, serume, preparate, kozmetičke gadgete, ali i neke invazivne tretmane. 


NE ŠTEDI BAŠ NIKOGA


– U svojim recenzijama volim iznijeti činjenice, ali i pokazati efekte pojedinih proizvoda i usluga. Kada kažete »joj ovo je super« ili »ne kupujte, ovo je grozno« – to nema nikakvu težinu i čitateljima ne znači apsolutno ništa. Volim pokazati fotografijom što je neki preparat napravio, a što nije uspio. Mogu se pohvaliti da sam isprobala prilično velik broj proizvoda, beauty gadgeta i tretmana, a neke sam imala čast isprobati prva u Hrvatskoj. Probala sam na tisuće krema, seruma, dekorativnih i preparativnih proizvoda, razne aparate za čišćenje, depiliranje, čupanje, liftingiranje i slično, a od tretmana isprobala sam razne lasere, dermoabrazije, injekcije protiv celulita, liposukciju, mezoterapiju, neinvazivni tretman zatezanja lica koncem, mezonite, filere, botox…, nabraja suvereno Martina koja je među prvima isprobala i punjenje bora vlastitim masnim tkivom autolognih matičnih stanica o čemu će tek pisati na blogu.


– Nisam požalila ni zbog čega. Bilo je tu puno toga što me i oduševilo, ali i razočaralo. Sretna sam da sam svo to iskustvo mogla podijeliti s ostalim ženama. Kozmetika, a posebno tretmani, danas su skup sport pa pokušavam pokazati što vrijedi novca koji ćete za to izdvojiti, a što je bolje preskočiti, objašnjava iskusna kozmetička savjetnica.


Budući da je izgradila imidž nepotkupljive kritičarke koja svojim postovima ne štedi baš nikoga, pitamo je li pišući negativne recenzije imala neugodnih iskustava.– Nitko ne voli pisati negativne recenzije, ali od njihovog izbjegavanja gube čitatelji. Naravno da je puno lakše napisati recenziju kada te nešto oduševi, ali nažalost, ne može ti uvijek sve biti super. I u takvim situacijama treba sjesti i to napisati, što je jako nezahvalno. S druge strane, mnoge tvrtke su svjesne nekih propusta u pojedinim proizvodima i traže iskreno mišljenje pa je pošteno napisati ono što zaista misliš. Postoje i one koje očekuju samo hvalospjeve pa kad ih ne dobiju, odmah prekidaju suradnju što mi je razumljivo jer nitko ne voli da se o njemu loše piše, ali moraju znati da blogeri nisu pisci reklama. Dok to ne shvate, toplo preporučujem da se mi se ne obraćaju za suradnju, nepokolebljiva je Martina u svom profesionalnom stavu.


 Što se tiče neugodnih iskustava, imala ih je nekoliko – prijetnje tužbama zbog loše ocijenjenih tretmana, kao i raznih uvjeravanja proizvođača da griješi i moljakanja da promijenim recenziju.


– To mi naravno ne pada na pamet. Radije ću sama izbrisati blog nego promijeniti svoje mišljenje, odnosno falsificirati ga i tako navesti čitatelje na krivi put, pokazuje Martina veću odgovornost prema čitateljima nego mnogi profesionalni novinari, a njena principijelnost je nagrađena rastućim brojem posjeta bloga.


ČITAJU I MUŠKARCI


– Vrlo brzo, počele su mi se javljati čitateljice koje su kupile neki proizvod nakon mojih recenzija zahvaljujući se na preporukama i tada sam shvatila koliku tržišnu moć zapravo ima pozitivna recenzija. Ponosna sam i sretna kada moje recenzije pomognu nekome u odabiru a još više kada vidim koliko me žena, a i muškaraca prati na društvenim mrežama gdje dijele sa mnom svoje anegdote i mišljenja. Ponekad mi se čini da je Dear Skin jedna velika obitelj u kojoj se smijemo, veselimo ili kukamo jedni drugima i jedva čekamo kraj radnog vremena da se nađemo na tom malom virtualnom kutku, kazuje Martina koju je blog – osim što joj je donio profesionalnu satisfakciju –  povezao s osobama sličnih interesa i razmišljanja. Konačno je njezina »opsesija« kozmetikom naišla na dostojne sugovornike, a ne na uobičajeno iščuđavanje okoline. A upravo joj je to prepoznavanje i razumijevanje njene strasti najviše i nedostajalo u dotadašnjem životu.


– Blog mi je pokazao da nisam sama, dotad sam bila okružena uglavnom ljudima kojima je kozmetika trivijalna stvar. Upoznala sam prekrasne ljude i puno naučila, pa zaista mogu reći da mi je blog promijenio život u svakom smislu, ne skriva zadovoljstvo Martina koja je zaživjela svoj profesionalni san uz malu pomoć moćnog svijeta interneta. Svijeta koji kreira naše životne putove na misteriozne načine. Priznali mi to ili ne.