Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 13° 1
Sutra: 13° 13° 1
23. travnja 2019.
Seksizam u pop glazbi

Treba li za hit pokazati rit? Ovi Slovenci uvjereni su da može drugačije

Foto Reuters
Foto Reuters
Autor:
Objavljeno: 11. studeni 2018. u 15:45 2018-11-11T15:45:06+01:00

Vidimo da seksizam, spolno nasilje, objektivizacija žena i patrijarhalnost u popularnoj glazbi nažalost već postaju nešto obično i normalno, kažu

LJUBLJANA, 11. studenoga 2018. (Hina) - »Treba li za hit pokazati rit?« šaljivi je moto projekta »pop stereotipi« kojim u Sloveniji njegovi autori pozivaju mlade da uspostave distancu prema video sadržajima koji uspješnice promoviraju golotinjom izvođača i pratećih skupina, te iskrivljenim odnosom spolova.

»Žene se u videospotovima muških izvođača prikazuju kao pasivna bića bez inteligencije i osobnosti, kao obnaženi ukrasi muškaraca kojima masiraju potplate ili toče šampanjac ili pred njima izazovno plešu. Nisu bolji ni video-spotovi ženskih izvođača koje same sebe predstavljaju seksualnim objektia i zavodnicama, često uz pratnju obnaženih plesačica«, navode autori projekta koji između ostalog predstavljaju i na školama kako bi pedagoge i učenike upozorili na stereotipe i seksizam u komercijalnoj miuzici i njezinoj prezentaciji na You tubeu i društvenim mrežama.

Poznate pjevačice naprosto se natječu koja će time više šokirati gledatelje i slušatelje, npr. Nicky Minaj, Miley Cyrus, Jennifer Lopez, Beyonce, Ariana Grande, Fergie, Kesh, navode autori projekta, među kojima je više žena, tvrde idejni začetnici ovog projekta.

»Vidimo da seksizam, spolno nasilje, objektivizacija žena i patrijarhalnost u popularnoj glazbi nažalost već postaju nešto obično i normalno«, navele su u promotivnoj akciji projekta koji prate plakat i video-spot slovenske skupine »Šlajn«.

Njihova pjesma »Ako hoćeš hit, treba pokazati rit« na šaljiv način upozorava na iskrivljene predodžbe koje o muškarcima, ženama, ljubavi i seksu širi video prezentacija popularne glazbe, te poziva da se prilikom konzumiranja takvih sadržaja »uključi mozak« i kritička distanca.

»Glazbeni video-spotovi su najdostupniji dio popularne kulture koju apsorbiraju mladi. To je virtualni svijet koji mlada i neiskusna publika nekritički ih prihvaća kao stvarnost jer muzika ima velik utjecaj na njihovo razmišljanje i ponašanje«, kazala je Tanja Rudolf iz nevladine organizacije koja podržava projekt.

Jedno pilot-istraživanje pokazalo je da mladi u Sloveniji od 12 do 18 godina najčešće slušaju pop, rock, hip hop i elektronsku glazbu, a zabrinjavajuće je da nešto više od polovice anketiranih nije svjesno otvorenog seksizma i nerealnosti prododžaba o odnosu među spolovima koju dio komercijalne prezentacije te glazbe proizvodi, navode autori studije.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka


Promo
Festival samoniklog bilja
KRŠAN, 27. i 28. travnja

Festival samoniklog bilja