Foto PixaBay
Možete li zamisliti dva pojma koji se međusobno više “tuku” od veganstva i najpopularnijeg lanca brze hrane McDonaldsa? Stila života i prehrane čiji je glavni lajtmotiv sprečavanje bilo kakve okrutnosti nad životinjama i fast fooda koji je od osnutka najoptuživaniji upravo za nehumano postupanje prema njima?
Iza pokušaja da se ovo promijeni stoji finska podružnica McDonaldsa koja je ovih dana počela s eksperimentalnom prodajom noviteta zvanog – McVegan. Radi se o sendviču napravljenom od sojinih pljeskavica i uobičajenim prilozima poput salate, rajčice, luka, ketchupa i senfa.
McVegan se zasad može kušati samo u Tampereu u Finskoj, a probna proizvodnja trajat će do 21. studenog, nakon čega će biti donijeta odluka ima li smisla nastaviti. U McDonaldsu Finska, inače, već su se više puta javno pohvalili kako prodaju i krumpire spravljene na veganski način.
Zasad nije poznato planiraju li za Fincima krenuti i franšize McDonaldsa u drugim zemljama, te hoće li se McVegan moći kušati i u Hrvatskoj.
Filozofija veganstva je, inače, u stalnom porastu. U SAD-u su pred tri godine vegani činili manje od jedan posto stanovništva, dok ih je danas prema nekim podacima gotovo šest posto.