Dobra režija

Na Instagramu fejkala put na Bali, neviđeno ju sprdali kad se otkrilo gdje je zapravo otišla

Mija Dropuljić

Foto Screenshot Instagram Natalia Taylor

Foto Screenshot Instagram Natalia Taylor

Nije novost da se lažiraju putovanja, ali ova je YouTuberica sve odnijela na višu razinu.



Elegantne vile, skupocjene torbice i cipele, raskošne večere i glamurozna putovanja – pa tko ne bi htio imati takav život. Čini se kao da osoba koju pratite na Instagramu vodi posve bezbrižan život, putuje s jedne destinacija na drugu, jede samo po restoranima, čak bi se moglo reći da osim čistog uživanja ništa drugo zapravo ne radi.


No, jeste li se ikad zapitali koliko je taj život zapravo stvaran, a koliko samo dobro izrežirana farsa na koju padaju pratitelji diljem svijeta.


Nije nikakva novost da pojedini broj takozvanih influencera (jer ipak nisu svi koji se prozivaju influencerima to uistinu!) često na društvenim mrežama fejkaju svoj savršen i luksuzan život.




Slučajevi prevara dogodili su se i na našem području. Objava tuđih fotografija, loš Photoshop i namontirani setovi za slikanje načini su na koji pojedinci i dalje lažiraju svoje živote. Zašto? Zbog lajkova, broja pratitelja i imidža kojeg žele kreirati i na koncu zadržati. 


Fyle festival koji se nikada nije dogodio


Čini se kako su korisnici društvenih mreža poprilično naivni i vjeruju u sve što im se servira. Jedan od velikih recentnih primjeraka jest prevara nikad održanog glazbenog festivala Fyre o čijem debaklu je na koncu snimljen i dokumentarac “Fyre – the greatest party that never happened” kojeg možete pogledati na Netflixu.


Prašina oko festivala uspjela se dignuti samo na temelju dobro upakirane laži u obliku poznatih manekenki koje su najavu festivala objavile na svojim društvenim mrežama, no zapravo su se dobro zabavljale na jahti.


Uz pomoć dobrog marketinga prodana je priča o luksuznom festivalu, a karte su rasprodane u rekordnom roku. Festival je propao ili bolje rečeno nikad se nije ni održao te se upisao u povijest kao jedna od najvećih prevara digitalnog svijeta. Naposljetku su mnoge zvijezde dobile i tužbe za lažnu promociju, o čemu smo pisali prošle godine. 


Ako je jednom kvazi organizatoru glazbenog festivala uspjelo lažiranje cijelog eventa, kako onda ne bi jednom influenceru uspjelo organiziranje luksuznog putovanja koje se zapravo nikad nije dogodilo?


Brojni su primjerci kako su pojedinci radili takozvane socijalne eksperimente u kojima su na Instagramu živjeli doslovno lažan život – slike iz lobbyja luksuznih hotela predstavljale su njihove domove, a slike iz dizajnerskih trgovina prodane su kao usputni shopping. Jer što je njima par tisuća eura kad žive u bogatstvu.


Vrlo jednostavan plan


Koliko su ljudi slijepi ili su jednostavno na lažne živote s Instagrama u međuvremenu oguglali, pokazuje nedavni primjer YouTuberice Natalie Taylor koja je htjela provjeriti koliko su njeni pratitelji naivni i vjeruju li svemu što ona objavljuje na Instagramu. 



Plan je bio toliko banalan da je teško za povjerovati kako je uspjela uvjeriti svoje pratitelje da je na luksuznom putovanju na Baliju, dok je zapravo bila u Ikei. Da, dobro ste čuli. Lajkovi i komentari su pljuštali na sve strane, a djevojka nije napravila ništa više osim što je obukla seksi haljinu za izlazak te se otišla slikati u švedsku trgovinu namještaja. 



Natalia u svom YouTube videu detaljno objašnjava kako je kreirala cjelokupno fejk putovanje. U društvu svoje fotografkinje posjetila je Ikeu te tamo snimila tri seta fotografija koje je planirala objaviti na svom Instagramu profilu, obznanjujući u opisu da je otputovala na Bali, a to je potkrijepila prikladnim hashtagom i označenom lokacijom.


Sva tri seta fotografija snimana su u interijeru, što bi trebalo dodatno potkrijepiti sumnju – tko putuje na Bali i objavljuje samo slike iz svoje sobe? Kako bi njeni pratitelji barem malo posumnjali, Natalia namjerno iz slika nije brisala Ikea oznake koje vise uz pojedine komade namještaja. 


Tek su neki posumnjali


S druge pak strane u jednom od svojih prethodnih YouTube videa najavila je kako treba kupiti haljinu za svoje nadolazeće putovanje. Upravo u toj haljini se slikala u Ikei. Kako bi eksperiment bio što uvjerljiviji, Natalia je redovito objavljivala i storyje na Instagramu. Kratke video isječke pronašla je na internetu (čitaj: ukrala), a dio materijala joj je udijelio i prijatelj koji je u stvarnom životu bio na Baliju.


Natalia je objavila fotografije i čekala reakcije. Zapravo se nadala kako će netko otkriti da je sve to jedna velika laž, no čitajući većinu komentara bilo je posve jasno – njeni pratitelji su uvjereni kako ona živi savršen život i uživa na Baliju. Tek pojedini komentari su bili sumnjičavi i to iz samo jednog razloga – sve fotografije su bile slikane u interijeru. 



Nakon par dana Natalia je sve objasnila u svom novom YouTube videu u kojem je čak pokazala kako je snimanje u Ikei izgledalo. Nakon objave videa, krenuli su brojni komentari, a veliki dio pratitelja je prozvalo YouTubericu da je izigrala njihovo povjerenje i da će joj teško ubuduće vjerovati.


Natalia je pak naglasila kako je ovaj mali eksperiment pokazao kako ne trebamo svemu slijepo vjerovati i koliko je danas jednostavno fejkati taj savršen Instagram život.


Stoga kada idući put osjetite frustracije surfajući po profilu nekog influencera, zapitajte se – koliko je sadržaj kojeg gledate stvaran, a koliko je to tek trenutak unutar 24 sata koji je korišten isključivo za dobru fotografiju. Da ne pričamo o mogućnostima Photoshopa, krađe tuđih fotografija i na koncu tuđeg života.