Studija iz Leuvena

Katoličko sveučilište dokazalo: ‘Djeca iz istospolnih obitelji bolja su u školi, a i sretnija’

P. N.

Izvor: Reuters

Izvor: Reuters

Ono po čemu je studija jedinstvena jest to što su njezini autori pratili svu djecu rođenu u Nizozemskoj od 1995. do 2005. godine kroz osnovno i daljnje školovanje



Djeca koja odrastaju u istospolnim obiteljima imaju sedam posto veću vjerojatnost da će završiti srednju školu od djece koju odgajaju tradicionalne, heteroseksualne obitelji. To pokazuju rezultati istraživanja koje je skupina ekonomista provela na Katoličkom sveučilištu Leuven u Belgiji.


Djeca koja rastu s dvije majke ili s dvojicom očeva imaju bolje ocjene u osnovnoj i srednjoj školi. Studiju, koja se razlikuje od dosadašnjih, proveli su ekonomisti Deni Mazrekaj, Kristof de Witte i Sofie Cabus, piše CroL.


Ono po čemu je studija jedinstvena jest to što su njezini autori pratili svu djecu rođenu u Nizozemskoj od 1995. do 2005. godine kroz osnovno i daljnje školovanje.




Kao izvor potrebnih informacija korišten je nizozemski državni sustav podataka koji uključuje školski uspjeh djece, podatke o njihovim roditeljima i njihovim primanjima.


Ranije studije o djeci LGBT roditelja, često su rađene na premalom uzorku. Nizozemska je bila predmet ove studije jer je bila prva zemlja na svijetu koja je 2001. ozakonila istospolni brak.


Bez tradicionalnih uloga – sretnija djeca


Ekonomisti u najnovijoj studiji pratili 1200 djece iz istospolnih, i oko milijun djece iz heteroseksualnih obitelji. Zaključeno je kako su istospolni parovi bolje stojeći, stariji i obrazovaniji od tipičnih heteroseksualnih parova. Često se moraju priklanjati skupim postupcima medicinski potpomognute oplodnje kako bi dobili djecu, a ekonomisti smatraju kako bi upravo to mogao biti ključan razlog boljeg školskog uspjeha njihove djece.


– Istospolni roditelji teže dobivaju djecu pa moraju biti boljeg socioekonomskog statusa, rekao je Mazrekaj koji je studiju prošlog mjeseca predstavio na konferenciji Američke ekonomske udruge u Atlanti i dodao kako istraživanja pokazuju da socioekonomski status pozitivno utječe na školski uspjeh djece.


Ovi podaci iz Nizozemske nastavak su australskog istraživanja iz 2014. godine, koje je pokazalo da su djeca iz istospolnih obitelji zdravija i sretnija, vjerojatno zbog ravnomjernije podjele poslova te kućanskih obveza u usporedbi s heteroseksualnim obiteljima kod kojih su češće tzv. tradicionalne uloge, prenosi CroL.