Grad: Rijeka
Danas: 24° moguća kiša
Sutra: 14° 27° oblačno
22. studenoga 2017.
Osmo mjesto u EU

Ispijanje piva ide nam odlično: Svaki građanin u prosjeku popije osamdeset litara godišnje

foto: arhiva NL
foto: arhiva NL
Autor:
Objavljeno: 26. srpanj 2017. u 11:36 2017-07-26T11:36:18+02:00

Bez turističke potrošnje potrošnja piva iznosila bi oko 64 litre po glavi stanovnika, po čemu bi Hrvatska bila na 20. mjestu u EU, odnosno u prosjeku potrošnje piva u Uniji. Poznato je, naime, da se najviše piva proda tijekom turističke sezone, poglavito u srpnju i kolovozu.

ZAGREB - U Hrvatskoj se godišnje proizvede 3,4 milijuna hektolitara piva, što domaću industriju piva svrstava na 22. mjesto po proizvodnji tog pića u Europskoj uniji, dok ukupna godišnja potrošnja piva na hrvatskom tržištu, u što je uključena i potrošnja inozemnih turista, iznosi oko 80 litara po glavi stanovnika, navodi se u izvješću Hrvatske gospodarske komore (HGK).

Po potrošnji piva Hrvatska se tako nalazi na visokom 8. mjestu u EU. S druge strane, bez turističke potrošnje potrošnja piva iznosila bi oko 64 litre po glavi stanovnika, po čemu bi Hrvatska bila na 20. mjestu u EU, odnosno u prosjeku potrošnje piva u Uniji. Poznato je, naime, da se najviše piva proda tijekom turističke sezone, poglavito u srpnju i kolovozu.

Direktorica Sektora za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo HGK Božica Marković smatra da tržište piva u Hrvatskoj pokazuje da je pivarska industrija stabilna, jaka i prosperitetna industrija koja pokazuje uzlazne trendove. Pivarska industrija, ističe, pruža siguran temelj za daljnji rast pivarstva, ali i popratnih mu gospodarskih grana.

»Pivarska industrija u Hrvatskoj, izravno i neizravno, zapošljava oko 28.000 osoba. Jedno radno mjesto u industriji otvara dodatnih 13 radnih mjesta u povezanim djelatnostima. Rastućim trendom otvaranja malih pivovara te značajnim ulaganjima u nove brendove, industrija se prilagođava sve raznolikijim zahtjevima potrošača, što rezultira sve većom ponudom piva u jeku turističke sezone«, navodi Marković.

Osim što u Hrvatskoj postoji šest većih aktivnih pivovara, domaće tržište bilježi i rastući trend malih – craft – pivovara, kojih je trenutno 30-ak aktivnih.

»Nudeći inovativne i raznolike proizvode, hrvatska industrija piva značajnije se prilagođava zahtjevima europskih potrošača. Novi proizvodi podižu imidž i kategoriju cjelokupne industrije što jača potencijal malog i srednjeg poduzetništva i konačno rezultira rastom trenda zapošljavanja«, zaključuje se u priopćenju HGK.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka