Bilo je jasno da će gradnja orginalnog Maistrininog hotela smanjiti broj svega što smo navikli brojati, ali postojala je nada, pa i samosvijest da će taj proces silno podignuti kvalitetu, zadovoljstvo gostiju više platežne moći i – zaradu
Jesam li željna otvaranja svog restorana? Ne, nikako. U ovom se trenutku u hotelu Lone osjećam odlično, vrlo sam zadovoljna njegovom misijom koju sustavno ispunjava, a zadovoljna sam, što je dakako i najvažnije, poslom, mogućnošću razvoja svoje profesionalne, kuharske karijere. Riječi su to Priske Thuring, jedne od najkreativnijih i u svakom slučaju najboljih kuharica u Hrvatskoj, šefice kuhinje hotela Lone. Mnogi bi bili skloni ustvrditi kako je u njezinom slučaju riječ i o kuharskoj zvijezdi, no ona se s time ne slaže.
– Dođite jednom vidjeti kad je posao na vrhuncu, kad je obaveza mnogo, a vremena malo, teško da tako žive i rade zvijezde.
Autorska kuhinja
Unikat
– To nam je na neki način i cilj u Loneu, pojašnjava nam Silvia Kancelir, izvršna pomoćnica direktora hotela Lone: postići ugodnu, nesputanu ali na neki način i kreativnu atmosferu. S obzirom da je naš hotel u arhitektonskom i dizajnersko smislu jedan od unikatnih objekata takve vrste i ne samo u Hrvatskoj, to je i logično. Kako nam se čini, prema sastavu gostiju, ali i njihovim impresijama, na najboljem smo putu to postići. Iako hotel ne radi dugo, krajem lipnja ćemo proslaviti tek treći rođendan, mogu reći kao smo već stekli stalne goste, a i njihov profil je upravo onakav kakav smo željeli: dolaze nam ljudi koji preferiraju svojevrsnu nesputanst, a cijene kvalitetu.
Prve dvije zime poslovanja Lone je propustio, da bi ova, kojoj se nikako ne nazire kraj, jer iako se nalazimo u drugoj polovici svibnja hladnoće, kiša pa čak i snijeg ne prestaju, konačno označila cjelogodišnje poslovanje.
Luksuz
Hotel Lone je, uz Monte Mulini i Eden, jedan od odjeljaka »luksuzni hoteli« rovinjske Maistre. No osim te šture činjenice, »Lone i društvo« jedna su od najznačajnijih točki preokreta kojem teži istarski turizam. Riječ je o prije desetak, pa i više, godina proklamiranom zaokretu prema kojem uspješnost turističkog poslovanja neće označavati brojanje prelazaka automobila na granici ili pak zbirni podaci o broju noćenja već – kvaliteta. Od, gostima istina i danas iznimno drage, kamping destinacije, Istra se počela pretvarati u zonu visokokvalitetnog turizma. Jasno je bilo da će taj proces smanjiti »broj noćenja«, ali postojala je nada, pa i samosvijest da će taj proces silno podignuti kvalitetu, zadovoljstvo gostiju više platežne moći i – zaradu.
Ono što mnogi, a i naš je utisak vrlo sličan, označavaju kao jedan od najvećih, ali i najhrabrijih, poteza te »istraske transformacije«, odluka je da se gradi »dizajnerski« hotel Lone. Maistra je tada jasno dala do znanja da s njime ne samo želi dobiti visokokvalitetni objekt s 236 soba i 12 apartmana, od kojih neki na balkonima imaju jacuzzi bazene, a najveći zauzima površinu od 129 »kvadrata«, nego i hotel čiji će nastanak imati apsolutno – hrvatski pečat. Arhitektura, dizajn, uređenje interijera, ponuda hotelskih butika sve je »pokriveno« s ponajboljim radovima najznačajnijih hrvatskih tvrtki s tog područja.
U dobrim rukama
Nakratko nam se, jer su nove ideje i nove obaveze u Loneu bezbrojne, pridružio i direktor Loesch, no kad je vidio u kakvom se timu novinar nalazi, samo se nasmjao i dodao: javite se ako još nešto trebate, mada sumnjam, u jako ste dobrim rukama.
A jedna od ruku bila je i Tihana Milas, Splićanka koja trenutno obnaša funkciju stručne suradnice u marketingu. Iako s diplomom Universita degli Studi di Firenze gdje je studirala povijest umjetnosti, na pozicijama marketinga i odnosa s javnošću odlično se snalazi. Te tako i sam potvrđuje otvorenost i težnju za izvrsnošću koju Lone propagira. Uostalom, i nije na krivom mjestu jer i taj je hotel već postao dio »povijest umjetnosti«.
– Da bi netko postao vrhunski kuhar, nadovezuje se Priska, on mora proći sve poslove – do mjesta šefa kuhinje stiže se s pozicije pranja suđa, nema vam drugog puta.
A »osim« što je vrlo uspješna šefica kuhinje Lonea, Thuring djeluje poput nekadašnjih misionara: širi svoj nauk na generacije rovinjskih i istarskih kuhara. Kroz njezinu školu direktnog učenja prolazi na desetke tek završenih kuhara, s diplomom neke od srednjih škola, te kroz specifični »dril« idu prema pozicijama osebujnih šefova kuhinja koji će pak Priskinu misiju nastaviti na neke buduće, njihove generacije.
– Odmah vam se vidi tko je za ovaj posao, a tko ne. Nije tu riječ samo o nekom specifičnom talentu, ne, mnogo je tu više elemenata što govore u prilog činjenici da bi netko mogao postati dobar kuhar, da bi mogao postati – chef, začinila je svoju priču Thuringh.
Silno nezadovoljstvo
Kasnija šetnja hotelom i druženje s nekim od sudionika skupa Dani komunikacija na vidjelo je izbacila silno nezadovoljstvo s prezentacijom Hrvatske, općenito, ali i njezinog turizma, u svijetu. Nit’ se sami znamo kako predstaviti, niti nas većina potencijalnih turista ikako percipira, jasni je stav marketinških vedeta okupljenih ovih dana u Loneu.
Mora li tome biti tako? Naravno da ne mora ali – jeste. U Hrvatskoj je turizam i dalje svojevrsno »prokletstvo«, nešto kao arapskim državama nafta, nešto što, ma koliko se sami time ne bavili, samo po sebi donosi novac. To što bi ga moglo biti kud i kamo više, što Hrvatska upravo zahvaljujući turizmu ne da ne bi trebala biti zemlja s tužnim postotkom nezaposlenosti nego značajni uvoznik radne snage, malo je koga briga.
Stoga, na tren nam se učinilo kako je Lone središte neke neobične, sretne sekte. Jedne od onih što se najčešće euforično javljaju u Americi. Jer kod njih je sve dobro: hrvatska pamet i imaginacija, priznati međunarodni stručnjaci, cjelogodišnje poslovanje… O kako zapravo »mrzimo« taj Lone: umjesto da nas lijepo pusti na miru u žalosnoj zemlji Hrvatskoj, on nas neprestano provocira objašnjavajući kako se i u njoj može poslovati jako dobro i biti sretan radnik! I kazuje nam zapravo bolnu istinu: Hrvatsko, za svoju si tugu i ekonomski debakl sama kriva. Učiti od Lonea bio bi recept oporavka. A prva bi lekcija bila svakako: kako stvoriti poticajnu radnu atmosferu. Nakon toga – sve ide samo po sebi.