Najnovija studija

Roditelji, oprez: Djeca mlađa od 11 godina nikako ne bi smjela biti uz ekran više od 2 sata dnevno

Hina

Foto: Pixabay

Foto: Pixabay

Djeca u dobi od osam do 11 godina koja vrijeme provode uz ekran manje o dva sata na dan postižu bolje rezultate na testovima mentalnih sposobnosti, uz uvjet da spavaju devet do 11 sati, pokazuje studija



Djeca u dobi od osam do 11 godina koja vrijeme provode uz ekran manje o dva sata na dan postižu bolje rezultate na testovima mentalnih sposobnosti, uz uvjet da spavaju devet do 11 sati, pokazala je najnovija studija. Znanstvenici koji su proveli istraživanje naglasili su da je potrebno provesti dodatna istraživanja radi boljeg razumijevanja učinaka različitih tipova ekrana. Priznaju da njihova studija promatra samo vezu između vremena provedenog uz ekran i kognitivinih sposobnosti te da ne može dokazati uzročnu vezu.


Studija koja je obuhvatila 4500 američke djece nije se posebno bavila vrstom ekrana, televizijskom ili igranju videoigrice ili korištenju društvene mreže. Rezultati studije objavljeni su u časopisu The Lancet Child & Adolescent Health journal, na temelju upitnika putem kojega su procjenjivane fizičke aktivnosti djeteta, spavanje i način na koji provode slobodno vrijeme. Djeca su također pisala test kojim su se mjerile njihove jezične sposobnosti, pamćenje i pozornost. U obzir su uzeti i prihodi kućanstva, stupanj obrazovanja roditelja, etnička pripadnost, pubertet, indeks tjelesne mase i traumatične ozljede mozga.


Istraživanje je pokazalo da dijete koje svakog dana provede uz ekran u manje od dva sata, spava između devet i 11 sati na dan i tjelesno je aktivno barem sat vremena postiže bolje rezultate od djece koja nisu ispunila te uvjete.





Dr. Jeremy Walsh iz Instituta CHEO u Ottawi u Kanadi zaključio je da na temelju dobivenih rezultata pedijatri roditelji, odgojitelji i drugi stručnjaci trebaju ograničiti vrijeme koje djeca provode pred ekranom i prednost davati zdravom spavanju tijekom djetinjstva i adolescencije, no također i da su potrebna dodatna istraživanja kako bi se ustanovila veza između vremena provedenog uz ekran i kognitivnih sposobnosti.



Postoje neki dokazi da bi, primjerice, videoigrice i obrazovni televizijski program mogli imati pozitivne učinke na kognitivan razvoj djeteta. Nasuprot tome, sve je više dokaza da korištenje mobitela i društvenih mreža može škoditi djetetovoj pažnji, pamćenju i samokontroli. Autori ipak priznaju da studija ima ograničenja te i oni i drugi stručnjaci očekuju da će potaknuti na druga istraživanja.