Iva Berišić

Jedna od najtraženijih riječkih vizažistica: Lice koje našminkaš tvoja je najbolja reklama

Ivana Kocijan

Profesionalnost, ozbiljnost, upornost, točnost i pouzdanost, uz veliku stručnu vještinu, riječkoj vizažistici danas donose raznovrsne angažmane. Uz šminku je tako često zadužena i za kompletni styling pa čak i za frizure



Iva Berišić jedna je od najpoznatijih i najtraženijih riječkih vizažistica. Njezine uratke moguće je vidjeti u poznatim modnim časopisima kao što su Elle, Storybook, Cosmopolitan i Gloria, a već godinama redovito šminka i na tjednima mode u Zagrebu.


U svijet make upa službeno je ušla prije sedam godina kada je čitav život preokrenula naopačke, pa tako i zanimanje.


– Prije toga sam, između ostalog, držala parfumeriju u kojoj se nudila i šminka brenda Collistar pa sam morala završiti njihov tečaj, a znala sam i šminkati žene u trgovini. Prije sedam godina trebala sam promjenu i upisala sam tečaj jedne španjolske škole za make up u Rijeci. Tamo sam naučila veliku lekciju: edukacije nisu dobre ako su grupne. Imam i njemačku diplomu, a nedavno sam dobila i diplomu jedne ukrajinske edukatorice. Nakon prvog tečaja, počela sam »šminketat«, kako ja to kažem, onda je krenula suradnja s Extravagantom te Viktorom Dragom i Cro a porterom. Tamo sam uletila kao cura koja šminka tek godinu dana, zajedno s kolegom fotografom Danijelom Galićem. Onda su krenuli spotovi. Pamela Ramljak vidjela je da sam radila Lanu Jurčević, Lana je čula da sam radila Indiru… Bile su zadovoljne, vjerojatno nisam bila skupa, i tako se glas proširio. Te stvari koje radiš za estradu, radiš za svoj PR, a ne da se obogatiš, govori Berišić i nastavlja:


Učiti od boljih




– Da se ne lažemo, svi mi živimo od vjenčanja i individualnih šminkanja. Moj mentor Saša Joković od kojeg sam najviše naučila na Fashion.hr-ovima pet godina za redom, bez ikakve naknade, dao mi je najviše znanja. I još učim. Uskoro idem na tečaj kod žene iz Australije, pa kod žene iz Londona… Ne mislim da je ovo kraj, da sve znam, treba stalno učiti od boljih. Sve ono što ne viđamo na cesti, ono što viđamo u backstageu raznih snimanja i fashion weekova, toga sam željna, toj kreativi nema kraja, rekla je.


Rad na tjednu mode posebno je iskustvo koje obogaćuje unatoč tome što je često vrlo naporno.


– Kako izgleda raditi na tjednu mode? Tako da se vraćaš kući na sve četiri (smijeh). Ja sam tamo dolazila misleći da moram našminkati što više, ja bih našminkala deset cura, a neki dvije, tri. Znala sam tamo ostaviti 200 posto sebe, a u biti treba raditi lako, ležerno, učiti od boljih i guštati u šminkanju. Ali sve to ima i dobre posljedice, postala sam jako brza. Reviju Twinsa od 32 modela sama sam našminkala u 4 sata. Koliko sam brza, toliko sam i pedantna. Što se tiče backstagea na tjednu mode, to bih mogla raditi sljedećih 20 godina. Toliko je pozitivne energije, toliko znanja… Sve što će izaći u javnost, ti vidiš prvi, od kreacija, frizura, make upa… Ti dizajneri su veliki genijalci, recimo Juraj Zigman, Elfs i Andy’s, rekla je riječka vizažistica koja je do sada imala prilike raditi s najpoznatijim imenima domaće modne scene.


Promjena


Osim u fashion make upu, tako danas odlično »pliva« i u dnevnom, večernjem i svečanom make upu, a posebno je tražena i među budućim mladenkama koje njezine usluge, primjerice, danas »bookiraju« godinu dana unaprijed.


Kada se prije sedam godina počela baviti make upom, nije ni mislila da će joj to postati posao.


– Samo sam htjela promjenu i mislila sam da će mi to biti lijep hobi koji se iznenada pretvorio u posao. Preporuke su se širile usmeno: lice koje našminkaš tvoja je najbolja reklama. Neke mladenke znaju mi se javiti i reći: Dan nakon vjenčanja ručala sam s make upom napravljenim dan ranije. Poznata sam po tome da moja šminka traje. To sam naučila radeći u Illamasqui u Zagrebu gdje sam neko vrijeme volontirala, prodavala kozmetiku i naučila kako se dogovoriti s klijenticom, rekla je.


Riječka vizažistica prije godinu dana otvorila je vlastiti studio za uljepšavanje IBeauty studio u kojem šminka, ali i educira djevojke željne znanja o make up-u. Do sad je tako njezine tečajeve završilo 30-ak učenica.


– Kako sam ja učila od kolega iz Zagreba, tako su neke djevojke ovdje u Rijeci htjele učiti od mene. Na revijama u Rijeci pretežno sam ja vođa tima, a cure koje su završile tečaj kod mene, rade po mojim uputama. U Zagrebu sam uglavnom ja jedna od članica tima koji šminka, a nedavno sam prvi put bila vođa tima na reviji Elfsa, prvi put sam bila glavna nositeljica make upa. Dizajner ti da ideju i smjernice, svoju viziju, a ti u dogovoru s njim možeš malo izmijeniti. Bitno je u potpunosti shvatiti dizajnera i realizirati njegovu želju, objasnila je.


Profesionalnost, ozbiljnost, upornost, točnost i pouzdanost, uz veliku stručnu vještinu, danas joj donose raznovrsne angažmane. Uz šminku je tako često zadužena i za kompletni styling pa čak i za frizure, u čemu je poduku dobivala od najboljih, primjerice od našeg poznatog frizera Mije Majhena. Ivina priča potvrđuje teoriju da nam se može ostvariti sve što (po)želimo. 


– Često mi se dogodi da poželim nešto i to se ostvari. Prije nekoliko godina sam rekla: Tko zna kako izgleda američko vjenčanje s puno djeveruša? I onda sam ove godine radila američko vjenčanje, i vjenčanje cure iz Velike Britanije u Rapcu koja me sama našla na internetu, otkrila je riječka vizažistica koja je bila zaslužna i za besprijekoran make up dama na vjenčanju riječkog poduzetnika Saše Matijaša i Nine Džafić na Lošinju.


U poslu kojim se bavi, konstantni rad i napredak te upoznavanje s novim proizvodima i tehnikama nužno su potrebni. Također, jako je bitno znati što je u trendu.


– Trendove moraš stalno pratiti; ako ih ne pratiš, ako ne ideš na edukacije, kažu ti da si ostao u 80-ima i da šminkaš babasto. Mijenjaju se proizvodi, teksture proizvoda. Nekad je bio in mat look, sad je in sjajno lice, kao da nema pudera, a opet na nekim djelovima lica mora biti matirano. Nije in imati puno pudera, već no make up look. In su highlighteri, konturiranje koje je postojalo i prije, ali su se sad pojavili proizvodi namijenjeni isključivo tome, dok se prije to radilo bronzerom, otkrila nam je Iva dodavši kako je od novih proizvoda za šminkanje oduševljavaju ruževi koji zaista traju 12 sati.


Važnost obrva


Svaka djevojka, tj. žena, koja se želi šminkati u svojoj bi kozmetičkoj torbici trebala imati pet nezaobilaznih proizvoda, a to su: puder, maskara, rumenilo, ruž i olovka za obrve.


– Ja ne mogu bez olovke za obrve. Obrve su danas postale jako bitne i uz konturiranje, one su must have što je i logično jer su one okvir cijelog lica, otkrila nam je Iva.


Ona se, s druge strane, s godinama šminka sve manje.


– Što se više bavim ovim poslom, vidim da sam sebi antireklama jer se jako malo šminkam. Možda sam se zasitila. Kad sam dobila prvu diplomu, mislila sam da ću se više šminkati, ali danas hodam bez šminke. Više vodim računa o proizvodima za njegu lica. Ali ne mogu bez iscrtanih obrva, a ako je dan loš, stavim i malo rumenila i korektor. Što sam starija, ljepša sam si bez šminke. To primjenjujem kod klijentica starijih od 40, samo ih lagano šminkam. Mlado lice pita šminku. Kod starijih žena manje je više, zaključila je.