Istraživanje

Hrvatski građani se neće zaduživati za kupnju božićnih poklona

Hina

93,7 posto ispitanika izjavilo je da se ne planiraju zaduživati za kupnju božićnih poklona. Gotovo trećina građana, odnosno 32,3 posto planira za ovu prigodu potrošiti od 200 do 500 kuna, a nešto skromnije, do 200 kuna potrošit će 28,1 posto ispitanika



ZAGREB  Potrošači u Hrvatskoj za ovogodišnju božićnu kupnju planiraju u prosjeku potrošiti manje nego lani, a pritom se velika većina ne planira zaduživati za kupnju poklona, pokazuje istraživanje magazina Ja Trgovac i agencije Hendal.


Kako se ističe u istraživanju o božićnoj kupovini objavljenom u srijedu, nova sklonost hrvatskih potrošača je da se ne planiraju zaduživati za kupnju božićnih poklona. To je izjavilo čak 93,7 posto ispitanika.Iako oprezno, ipak će se kupovati. Gotovo trećina građana, odnosno 32,3 posto planira za ovu prigodu potrošiti od 200 do 500 kuna, a nešto skromnije, do 200 kuna potrošit će 28,1 posto ispitanika.

Onih izdašnijih, koji će trošiti od 500 do 1.000 kuna ima 7,7 posto, a više od 1.000 kuna ima 5,8 posto, pokazuje istraživanje. Takvih kupaca bit će međutim značajno manje od ispitanika koji uopće ne planiraju kupnju božićnih poklona, a kojih ima čak 26 posto.


»Općenito se može izvesti zaključak kako će građani ove godine u prosjeku trošiti nešto manje nego lani. Naime, blizu dvije trećine ispitanika ili 64,8 posto, kažu da će trošiti jednako kao i prošle godine, 10,5 posto ističe da će trošiti više, ali četvrtina ispitanika, njih 24,7 posto ipak navodi kako će trošiti manje nego lani«, pokazuju rezultati istraživanja.




Skijanje/zimovanje postalo je izraz visokog luksuza u proteklih nekoliko kriznih godina, navodi se. To potvrđuje podatak da si ukupno 95,5 posto ispitanika ne može priuštiti takav izdatak, dok onih preostalih 4,5 posto sretnika planiraju odlazak na zimski odmor.


»Pritisnuti recesijom već 12 kvartala zaredom, uistinu je teško od hrvatskih građana očekivati visoku razinu potrošačkog optimizma. Tako na pitanje očekuju li da će iduća godina u gospodarskom smislu biti bolja od ove, tri četvrtine ispitanika ili 74,6 posto odgovara negativno, dok je preostala četvrtina, 25,4 posto ipak pozitivno orijentirana te očekuje bolju situaciju u 2015. godini«, navodi se.


Istraživanje je putem telefonske ankete provedeno tijekom prosinca 2014. na nacionalno reprezentativnom uzorku od 400 hrvatskih građana starijih od 15 godina.