Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 10° 1
Sutra: 10° 10° 1
25. siječnja 2020.
Važan mineral

ZDRAVE NAMIRNICE Grah, špinat, avokado i banane dobri su izvori kalija

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay
Autor:
Objavljeno: 27. veljača 2019. u 9:16 2019-02-27T09:16:00+01:00

Kalij je važan za pravilno funkcioniranje živaca i kad ga nedostaje, možete osjećati trnce. Veći pad razine kalija može usporiti ritam rada srca

Kalij je među najvažnijim i najprisutnijim mineralima u našem tijelu. Ima temeljnu ulogu u borbi protiv hipertenzije (povišenog krvnog tlaka), a neravnoteža može uzrokovati zadržavanje vode. Manjak kalija u tijelu može biti biti uzrokovan povećanim gubitkom tekućine, koji je češći u ljetnim mjesecima ili pri prakticiranju tjelesne aktivnosti. Najočitiji simptomi su umor, pospanost, slabost mišića. Stoga je dobro, ako se bavite takvim sportom u kojem se puno znojite, da ga pokušate reintegrirati, uvodeći u prehranu hranu koja je njime bogatija.

Svaka stanica u tijelu treba određenu količinu kalija da bi pravilno funkcionirala pa stalni manjak tog elementa može rezultirati općom iscrpljenošću. Ako bez očitog razloga stalno osjećate umor, razlog može biti manjak kalija. Kalij je važan za pravilno funkcioniranje živaca i kad ga nedostaje, možete osjećati trnce i utrnulost u udovima. Veći pad razine kalija u organizmu može usporiti ritam rada srca dovoljno da se osjećate kao da ćete se onesvijestiti. Konzumiranje prerađene hrane gotovo sigurno uzrokuje manjak kalija jer takva hrana sadrži mnogo natrija, koji potiče izlučivanje kalija iz tijela.

Uvriježeno je mišljenje kako je banana najbogatija kalijem, no postoje namirnice koje ga sadrže u još većim količinama. Na prvom mjestu valja istaknuti borlotti grah, koji je bogat ne samo kalijem već i proteinima, vlaknima i vitaminima, osobito C i B9. Krumpir je energetska hrana, a osim visoke doze kalija, sadrži i B i C vitamine. Špinat sadrži vrlo malo kalorija (24 na 100 grama) i mnoge korisne tvari za zdravlje: kalij i željezo prije svega, ali i druge mineralne soli i dobar postotak vitamina i folne kiseline. Za unos kalija jedite i avokado. No, unatoč tome što je masniji, osigurava dobar indeks sitosti koji olakšava, tijekom dana, ograničenu potrošnju hrane. Pored toga, avokado je bogat antioksidansima, mineralnim solima i omegom 3.

borlotti-628461_1920

Kod osoba s pomanjkanjem kalija, preporuča se i konzumacija lososa. U pitanju je hrana bogata korisnim svojstvima za organizam: izvor bjelančevina visoke biološke vrijednosti, bogat omegom 3, vitaminima, posebice vitaminom D i onima iz skupine B te, naravno, mineralnim solima.

Foto: Pixabay

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.