Novi fenomen

ZBOGOM BAGETIMA Burgeri u Francuskoj prvi put u povijesti nadmašili tradicionalni sendvič

Hina

Reuters

Reuters

»Ne znam kako bi opisao taj fenomen. To je jedostavno ludo«, rekao je AFP-u Bernard Boutboul, direktor Gira Conseila



Prodaja hamburgera u Francuskoj u 2017. prvi put u povijesti nadmašila je baget sa šunkom i maslacem, klasični francuski sendvič.


Burgeri su bili na jelovniku 85 posto francuskih ugostitelja, a lani ih je prodano zapanjujućih milijardu i pol komada, objavila je konzultantska tvrtka specijalizirana za restorane Gira Conseil.


Za ljubitelje francuske kuhinje još je poraznija činjenica da je samo 30 posto hamurgera prodano u zalogajnicama brze hrane, a velika većina u klasičnim restoranima.




Burger je gotovo postao francusko jelo i često se, umjesto cheddara plastična okusa, poslužuje s nekim od najslasnijih francuskih sireva, poput roqueforta.


Ovo je velika promjena za zemlju koja se ponosi nacionalnom kulinarskom kulturom i koja se desetljećima opirala globalnoj navali hamburgera.


Baget sa šunkom i maslacem prošle je godine u prodaji zaostao za hamburgerima za čak 300.000 komada.


»Ne znam kako bi opisao taj fenomen. To je jedostavno ludo«, rekao je AFP-u Bernard Boutboul, direktor Gira Conseila.


»Mogli bi se čak zapitati jeli moguće da će burgeri preteći i naš slavni odrezak s prženim krumpirićima«, kaže Boutboul


I tu je, možda, Boutboul pogodio žicu. I dok Francuzi svoju kuhinju smatraju jedinstvenom, istina je da se dobar njezin dio temelji na mesu, kruhu, salati i krumpirima, što nije jako različito od sastojaka kojima Amerikanci prave hamburgere.


McDonald’su je Francuska najprofitabilnije tržište izvan Amerike. Ondje taj lanac brze prehrane ima 1.400 restorana i prilagodio se francuskim nepcima s McCamembert ili McBaguette burgerima s emmentalerom, dižonskim senfom, raznim francuskim salatama pa čak i kolačićima makaronima za desert.


Jedan od najslužnijih za to je poduzetnik Jean-Pierre Petit, koji po vlastitom priznanju nije pojeo nijedan hamburger prije 30. godine, a potom s knjigom »Prodao sam dušu McDonald’su« postao pionir njegovih pokušaja da se prilagodi lokalnim ukusima i donedavno je bio direktor francuske podružnice te tvrtke.


Ali potrebno je napomenuti i kako je mnogo od te brze hrane u Francuskoj visoke kvalitete i poprilično skupo. Neki restorani ponose se time što serviraju burgere s prvoklasnom govedinom i čašom nekih od najboljih francuskih crnih vina.