Znate li što jedete?

Čitanje deklaracija prvi je korak u izbjegavanju zdravstvenih poteškoća

Hina

Foto D. Kovačević

Foto D. Kovačević

Novi pravilnik o označavanju hrane u Europskoj uniji stupio je na snagu 13. prosinca 2014. Prema njemu, obavezno je navođenje hranjivih vrijednosti za pretpakiranu hranu, a također moraju biti navedeni prisutnost alergena te podrijetlo neobrađenog mesa svinja, ovaca, koza i peradi



ZAGREB – Po podacima Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, više od 26 posto djece u Hrvatskoj ima prekomjernu tjelesnu masu, dok je više od 20 posto odraslih i 11 posto djece pretilo, stoga su udruge potrošača u ponedjeljak, u povodu Svjetskog dana potrošača posvećenom zdravoj prehrani, upozorile na važnost čitanja oznaka na hrani kao prvog koraka u izbjegavanju zdravstvenih poteškoća.


U Hrvatskoj su debljina i povezani rizici od dijabetesa i kardiovaskularnih bolesti u porastu. Prema Consumers Internationalu, bolesti povezane s prehranom osiromašuju obitelji, smanjuju produktivnost i prijetnja su bankrotu zdravstvenih sustava u svijetu, napominje se u priopćenju udruge Potrošač – Društva za zaštitu potrošača Hrvatske.Consumers International kao ključan problem ističe promociju, dostupnost i pristupačnost procesuirane hrane koja ima visok udio masti, šećera i soli.


»Potrošači imaju pravo znati što jedu. Kako bi pomogli potrošačima da donose odluke o zdravoj prehrani potrebno je pravilno označavanje hrane. Čitanje deklaracija na hrani kako bismo pametno izabrali hranu prvi je korak u izbjegavanju zdravstvenih poteškoća«, istaknuo je Igor Vujović iz udruge Potrošač.




Novi pravilnik o označavanju hrane u Europskoj uniji stupio je na snagu 13. prosinca 2014. Prema njemu, obavezno je navođenje hranjivih vrijednosti za pretpakiranu hranu, a također moraju biti navedeni prisutnost alergena te podrijetlo neobrađenog mesa svinja, ovaca, koza i peradi.


Hana Jurić iz Društva za zaštitu potrošača Istre ustvrdila je da su nova pravila Europske unije korak naprijed te da kampanja »Potrošači, upoznajte svoja prava« pomaže potrošačima shvatiti na koji način mogu dobiti informaciju o proizvodu.


U našem radu s potrošačima primjetili smo da žele znati više o onome što jedu, ali ne koriste uvijek informacije navedene na proizvodu, dodala je.


Kako bi se podigla potrošačka svijest o važnosti čitanja oznaka na hrani, kampanja uključuje suradnju s trgovačkim lancima. Od 14. ožujka u trgovačkom centru City Center One u Splitu potrošači će moći pronaći letak o označavanju hrane kao i ostalim potrošačkim temama te na taj način imati priliku dobiti direktniju informaciju na mjestu gdje donose odluke o kupnji.


Potrošači mogu saznati više o označavanju hrane na internetskoj stranici informativne kampanje Europske komisije »Potrošači, upoznajte svoja prava« http://www.prava-potrosaca.hr.