Jeftin i praktičan

Yugo Nostalgia: Osječanin osmislio novi dizajn popularnog “yugića”

Tomislav Levak

Zamišljen je kao ultralagan i jednostavan automobil koji proturječi zakonitostima kasnog kapitalizma: nema dodatne opreme i luksuznih dodataka, te služi kao prijevozno sredstvo od točke A to točke B, s malom potrošnjom i niskom cijenom, kako prodajnom tako i onom održavanja



Proteklih tjedana na internetskim portalima osvanula je informacija kako je srpski dizajner Miloš Paripović osmislio zanimljiv futuristički izgled automobila Yugo, pod nazivom Zugo.


Njegovo rješenje, međutim, osvojilo je tek 5. mjesto u kategoriji mladih snaga na dizajnerskom natječaju za automobile Design Challenge 2011., a ispred njega bilo je rješenje jednog Osječanina na radu u Zagrebu – Vilima Plužarića. »



Vilim Plužarić rođen je u Osijeku 1981. godine, gdje je pohađao 1. gimnaziju, a potom je diplomirao na Studiju dizajna pri Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu, smjer produkt dizajna. Na poslijediplomskom je doktorskom studiju filozofije (2. godina, područje estetika), a osim dizajna kao prakse, bavi se teorijom dizajna i vizualne kulture te filozofijom umjetnosti. »Možda je zanimljivo; ovo nije prvi put da sam osvojio ‘drvenu medalju’ na nekom dizajnerskom natječaju. Prvi put je to bilo 2004. godine na D&AD međunarodnom studentskom natječaju, kada sam osvojio četvrto mjesto konceptom limenke za votku Smirnoff Ice«, dodaje mladi dizajner. 






Nas trojica finalista kao polaznu točku uzeli smo Yugo. I dok je Zugo zasnovan na parodiranju, moje rješenje puno je ozbiljniji koncept, a sva duhovitost sadržana je u igri riječima i nazivu Yugo Nostalgia«, priča Plužarić. Yugo Nostalgia zamišljen je kao ultralagan i jednostavan automobil koji proturječi zakonitostima kasnog kapitalizma. Tako nema dodatne opreme i luksuznih dodataka, te služi kao prijevozno sredstvo od točke A to točke B, s malom potrošnjom i niskom cijenom, kako prodajnom tako i onom održavanja.


»U zamjenu za te ‘nedostatke’ htio sam nagraditi korisnika simpatičnim oblikom i futurističkim stilom kako bi se osjećao kao da posjeduje neku vrstu gadgeta. Iznimno je širok i jako kratak, ali ima mjesta za dvije osobe uz vozača. To je koncept povratka fundamentalnom, utilitarnom i ekonomičnom dizajnu. Pokušao sam kreirati Yugo kakav bi možda proizašao iz studija Fiata.


Budući da je Fiat vlasnik tvornice u Kragujevcu, bilo bi lijepo revitalizirati autoindustriju ove regije formiranjem novog branda upravo takvim modelom koji bi bio pogled u budućnost na bazi snova iz prošlosti«, nada se Plužarić.