Skladan i moderan SUV

Vozili smo Škodu Karoq Style 1.6 TDI: Osvajač na duge staze

Edi Prodan

Moderni SUV – Škoda Karoq

Moderni SUV – Škoda Karoq

Potrošnja i funkcionalnost kao i činjenica da bi zbog umjerenijeg dizajna te visoke kvalitete materijala mogao na duge staze »držati cijenu« Karoq ističu kao jedan od najprivlačnijih kompaktnih SUV-ova



Koliko se god Njemačka upirala protjerati dizelaše sa svog prostora, kad su SUV automobili u pitanju to se gorivo čini kao – optimalni izbor. Konkretno u testiranom Škodinom Karoqu nalazio se dizelski agregat snage 115 »konja« koji se unatoč težini ovog pristalog automobila većoj od 1,4 tone odlično snalazio – kako u dinamičkom tako i u smislu potrošnje goriva. Prosjek nam se naime zaustavio na 5,4 litara tako da nam uistinu, a i emisija CO2 je svega 120 g/km, nije jasno koja to hibridna kombinacija može jamčiti bolje ekološke rezultate od ovakvih dizelaša, s razlogom omiljenih i na hrvatskim prostorima.


Vrlo precizni »ručni« mjenjač uz navedenu snagu omogućava dakle i zanimljivu dinamiku. Ne samo da se jednostavno postižu i održavaju putne brzine, Karoq s ovim motorom može biti jako sposoban i u međuubrzanjima što je posebno važno prigodom pretjecanja, a neće vas ostaviti indiferentnima ni na većim usponima. Istina, bez aktivnijeg rada »na mjenjaču«, u tim se trenucima može iskazati nešto lošija elastičnost, no ona se dakako lako rješava prebacivanjem u niži stupanj – s lakoćom zahvaljujući preciznosti mjenjača.


Skladnih dimenzija


Skladnih dimenzija





Karoq je vrlo pouzdan i u držanju pravca prigodom oštrijeg ulaska u zavoje. S obzirom na kompaktnost karoserije, ne zanaša se već se ponaša poput automobila koji imaju znatno nižu karoseriju i sasvim drugačije težište.


Dizajn automobila je što se vanjštine tiče vrlo sličan ostalim Škodinim modelima, posebno dakako većem bratu Kodiaqu s kojim ga neupućeniji »na prvu« znaju i miješati. No, bez daljnjeg on svoju privlačnost i kvalitetu pokazuje u unutrašnjosti koja dakako obiluje »simply clever« rješenjima, onima što idu u red najboljih unutar klase. Škoda naprosto iznimno pametno procjenjuje potrebe koje se javljaju kod korištenja automobila tako da kod nje nikad nema funkcionalnih promašaja. S čime se dobar dio proizvođača baš i ne može pohvaliti.


Kvalitetna unutrašnjost


Kvalitetna unutrašnjost



Paket opreme »style« donosi obilje korisnih kako i estetskih elemenata. Sigurnost je na najvišoj razini, a tu su i svi sustavi za pomoć u kretanju te posebno pri parkiranju. Hvalimo i odličan audio sustav, baš kao i akustičku izolaciju kabine. Jedina je uvjetno rečeno mana, izostanak navigacije koja je danas postala nezaobilaznim segmentom opreme automobila.


Cijena ovog vrlo pristalog SUV-a, koji uz naglašenu funkcionalnost nudi i silno štedljivi motor, je 188 tisuća kuna. Riječ je dakle i u tom smislu o konkurentnom modelu koji kroz vrijeme donosi značajne uštede. Ono što je nakon testiranja iskazano kao dodatni forte automobila je vrlo pristala oprema te jako visoka razina kvalitete svih ugrađenih materijala. Stoga kao predviđanje ističemo mišljenje kako će Karoq biti jedan od onih automobila što jamče »držanje cijene«, odnosno značajniju potražnju nakon višegodišnje eksploatacije. Ukratko, trajni i vrlo razumni automobil koji osvaja na »duge staze«.