Smart Hybrid Vehicle by Suzuki

Uskoro premijera Suzuki Ignisa: Novi oblik poznatog naziva

Edi Prodan

Ignis se na prethodnika nastavlja samo nazivom jer u izdanju koje će se na tržištu pojaviti ove jeseni riječ je o malom, sposobnom crossoveru



Potaknut dijelom i odličnom uspjehom Vitare koje nikako da se naprave dovoljne količine, Suzuki je ubrzao lansiranje svog novog modela u SUV svijetu. Naziv mu je i u ovom slučaju poznat, Ignis, no filozofija je donekle izmijenjena. Jer dok je u prijašnjoj opciji naglasak bio na funkcionalnosti u vrlo pravilno oblikovanoj karoseriji, sada je riječ također o malom automobilu, no naglašano crossoverovskih ideja.


Ignis ide u red najmanjih SUV-ova, po prilici najbliži bi bio Fiat Pandi. Na neki ga se način može smatrati povećanim, istina SUV-om, koji se nastavlja na odlične terenske sposobnosti Jimnya. No u jednoj soft, »građanskoj« verziji. Postavljen je na novu platformu naziva SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) koju koristi i nedavno predstavljeni Baleno.


Dimenzije Ignisa su još uvijek nepoznate, a poznatima će postati na premijeri u Parizu zadnjih dana rujna, no nije teško pretpostaviti da neće prelaziti 4 metra. Dužina je to naime Balena s kojim dijeli platfomu kako smo istaknuli, a znatnije povećanje dimenzija  remetilo bi odnos prema Vitari.




Izgled Ignisa je zanimljiviji i razvedeniji od vozila koje je nekad nosilo taj naziv, no i dalje je riječ o obliku koji preferira volumen. Izgled prednje maske je blizak stilskim odrednicama Vitare, no u nešto jednostavnijoj formi. Unutrašnjost je privlačna, s nešto povoljnijim plastičnim elementima, no to je poznato i iz nekih drugih Suzukijevih automobila.


Od motora u ponudi će biti poznati Suzukijevi benzinci. Najpovoljniji je 1,2-litreni snage 90 KS, no mnogo je izazovniji najmanji, 1-litreni booster jet koji razvija 111 »konja« iako ima samo tri cilindra.


U Balenu postiže jako dobre karakteristike. Do »stotke« ubrzava za samo 11,4 sekunde dok mu je maksimalna brzina 200 km/h. Odlična je i prosječna potrošnja od samo 4 litre te 105 g/km emisije CO2. Istina, zahvaljujući činjenici da ide u red najnovije generacije turbo motora, Ignis će, kao što je to i Baleno, s njime biti skuplji od voluminoznijeg benzinca.



Suzuki je automobil naziva Ignis prvi put plasirao na tržište 1999. godine. Izazvao je podosta iznenađenja jer automobili tog japanskog proizvođača do tada su bili ili naglašeno sportski, poput omiljenog Swifta, ili pak u zoni zanimljivih SUV-ova kao i  terenaca – sjetimo se samo malog Jimnya koji je imao vrhunske sposobnosti kretanja i po najtežim terenima a na tržištu je poznat već bezmalo pola stoljeća. Ignis je u Hrvatsku stigao nešto kasnije, u prvoj polovici prošlog desetljeća i bio je zapažen, pa i hvaljen zbog kvalitete i funkcionalnosti. Zanimljivo – proizvodio se do pred kraj prošlog desetljeća u nama susjednoj Mađarskoj.



Prema za sada jedinim provjerenim informacijama, ni Ignis neće dolaziti s dizelskim agregatom. Računica je jasna – dizelaš bi imao cijenu jednako turbo benzincu, a kako su i njegove dinamičke karatkteristike, te posebno one po pitanju potrošnji jako dobre, ne postoje razlozi za uvrštavanje dizelaša u ponudu.


 Na kraju, ono što posebno veseli uz dokazanu privlačnost Suzukijevih automobila, je cijena koja u baznim opcijama ne bi trebala biti viša od 100 tisuća kuna. A to je za jedan manji, ali vrlo pristali i sasvim sigurno kvalitetni i dugovječni crossover i više nego odličan iznos. Početak prodaje se očekuje ove jeseni, najvjerojatnije već u listopadu.