Za svaku preporuku

Testirali smo “Seat Ateca reference”

Edi Prodan

Jasno naslonjena na koncern iz kojeg dolazi, Ateca oduševljava funkcionalnošću, elegantnim dizajnom, malim i štedljivim benzincem te svakako – cijenom



Testirana Seat Ateca u »reference« paketu opreme s benzinskim motorom 1.0 TSI pravo je malo čudo tehnike, dinamike i funkcionalnosti. Ponajprije, nevjerojatno je da jedan ipak voluminozni automobil čijem je prtljažniku zapremina 520 litara dobije benzinski motor čija »kubikaža« nema ni četiri znamenke. Konkretno, trocilindričnom je benzincu volumen samo 999 »kubika« što sve zajedno proizvodi jednu poprilično hrabru kombinaciju. Zapravo – skoro za ne vjerovati.


U praksi je naše čuđenje jako brzo splasnulo. Zvuk karakterističan za tri cilindra čuje se samo u pojedinim dijelovima rada, a odlična izolacija putničkog prostora i to svodi na minimum. S druge strane sasvim je dovoljno dinamičan, na razini nekadašnjih motora zapremine po prilici 1,6 litara, a ni potrošnja mu nije nešto s čime ćete se neugodno iznenađivati. Naš je prosjek završio na 6,1 litri, s autonomijom većom od 600 kilometara, a s obzirom da je imao manje od tisuću kilometara kad smo ga preuzeli, za očekivati je da će se prosjek spustiti ispod šest litara. Uz podosta pažnje, prosjek od 5,5 ili nešto više litara svakako je ostvariv.


Vratimo li se dinamici, posebno nam je drago bilo vidjeti njegovu elastičnost i međuubrzanja koje je ostvarivao na dionici Kikovica – Oštrovica tako da je naša pozitivna impresija po pitanju tih 999 »kubika« bila potpuna.Ono što može izazvati manje negodovanje je dizajn automobila koji se, posebno u unutrašnjosti, previše približava univerzalnosti ostalih modela na razini VW Grupe. Unutrašnjost je pretjerano plošna, armatura nedovoljno razvedena. Ali sve je iznad svega sve napravljeno od kvalitetnih materijala. Tako da u konačnici ta jednostavnost možda i ne smeta toliko koliko vam »upada u oči« na prvom susretu.


ZAPREMINA999 ccm SNAGA115 KS OKRETNI MOMENT200 Nm DIMENZIJE4363/1841/1601 mm MEĐUOSOVINSKI RAZMAK2638 mm UBRZANJE11 s MAKS. BRZINA183 km/h POTROŠNJA4,6/6,2/5,2 l EMISIJA CO2119 g/km PRTLJAŽNIK510 l TEŽINA1280 kg GUME215/60 R16

plus




Cijena, kvaliteta, izolacija


minus


jednostavnost armature



S opremom se pak željelo istaknuti ekonomičnost, odnosno izbacivanje svega što je u jednom takvom automobilu ipak manje potrebno. No i ovako nije bilo ni najmanje siromašno: cjelokupna sigurnosna oprema, električno pokretana sva stakla kao i vanjska zrcala, klima uređaj, kromirani okvir rešetke hladnjaka, LED dnevna svjetla, paket sigurnost – detekcija umora vozača, kontrola pritiska u gumama, pomoć pri kretanju na uzbrdici, zatim prednji naslon za ruke, putno računalo, audio sustav s zaslonom osjetljivim na dodir i USB ulazom.


U konačnici i cijena zaslužuje svaku pohvalu. Iznosila je 161.912 kuna jer je imala i nešto dodatne opreme – »crni« paket – uzdužne krovni nosače i ukrasne letvice blatobrana, doplata je bila i na boju kao i na lakometalne naplatke te kućišta retrovizora te ručice vratiju u boji vozila. Da svega toga dodatnog nije bilo, Ateca je u ovoj verziji jedan od najpovoljnijih SUV-ova kompaktne klase jer joj cijena iznosi tek nešto više od 150 tisuća kuna.


Zapravo odličan obiteljski automobil po mjeri kupaca koji godišnje prevaljuju oko 15 tisuća kilometara. Potrošnja će im biti skromna jer posjeduje i »start&stop« sustav, zadovoljstvo korištenjem veliko. I nema potrebe, uistinu nema brinuti se zbog samo 999 »kubika«, još manje s pitanjem koliko dugo može trajati jedan ovakav motor. Prema statistikama prosječne hrvatske »kilometraže«, sigurno je kako će izdržati – dva desetljeća.