Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 10° 1
Sutra: 10° 10° 1
11. prosinca 2018.
Ultrabrz i žestok

foto Teslin Roadster: Prvi dojam je - to je metak na struju

Za Teslin Roadster predujam iznosi 50 tisuća dolara
Za Teslin Roadster predujam iznosi 50 tisuća dolara
Autor:
Objavljeno: 22. studeni 2017. u 8:00 2017-11-22T08:00:05+01:00

Tesla će 2020. godine na prometnice izvesti ultrabrzi Rodster kojeg će karakterizirati i baterija dvostruko većeg kapaciteta od današnjeg S modela

Baš kad se mislilo kako Tesla polako klizi u konzervativizam, svijet je opet ostao bez daha. Jer fascinantna ekipa iz Kalifornije predstavila je prototip Roadster koji bi se trebao naći na tržištu sredinom 2020. godine, odnosno »otvoriti« desetljeće za koje se najavljuje kako će donijeti prevagu u proizvodnji električnih automobila, točnije kako će broj novih elektromobila biti veći od onih s klasičnim ili hibridnim pogonom. Uostalom i red je da to upravo Tesla učini jer baš su oni beskompromisno ušli u proizvodnju isključivo električnih automobila, upravo su oni u sadašnjosti počeli živjeti budućnost.

Kad je pak o Roadsteru riječ, stilski je on upravo onakav kako mu to i naziv govori. Kompaktnih je dimenzija, a konfiguracija sjedenja dolazi u sustavu 2+2.

Super brz i slobodan

Ono što ga pak izdiže od konkurencije je nevjerojatno ubrzanje – do 100 km/h dolazi za samo 1,9 sekundi! Do 160,9 km/h, odnosni 100 milja stiže za 4,2 sekunde. Maksimalna mu je brzina 402,3 km/h. Na taj je način bacio u sjenu sve klasične konkurente, danas najbrže cestovne automobile na svijetu poput Ferrarija 812 Superfast, Bugattija Chiron ili Lamborghini Aventadora S Roadster koji ubrzavaju do »stotke« u rasponu od 2,5 do 3 sekunde. Ipak, Bugatti je bolji u maksimalnoj brzini koja kod njega doseže 420 km/h.

Druga zadivljujuća činjenica je baterija kapaciteta 200 kWh što je dvostruko više nego kod modela S. To dakako znači i jednaki takav pomak kad je autonomija u pitanju – kako naglašavaju u Tesli, s jednim punjenjem baterije može se prevaliti nevjerojatnih tisuću kilometara što je nazamislivo za konkurenciju, pa i za automobile koji danas koriste manje dizelske agregate.

Krov je pomičan

Kako je kod Tesle uobičajeno, već su danas poznate krajnje cijene kako bi se potencijalni kupci mogli početi predbilježavati. Osnovna cijena Roadstera je točno 200 tisuća dolara ili 170 tisuća eura. Da bi se dakle moglo postati njegovim vlasnikom potrebno je danas uplatiti 50 tisuća dolara i – čekati 2020. godinu i prve isporuke. Roadster se nudi i u jednom višem paketu opreme a tada mu je cijena – 250 tisuća dolara ili 212 tisuća eura. Tko ima i može, nek' se slobodno predbilježi. Za karakteristike koje donosi pa i nije pretjerano skup, a nestala je i zadnja prepreka koja je kupce udaljavala od električnih automobila – autonomija. Svakako za tri godine će i mreža Teslinih punionica biti znatno razgranatija tako da vrijeme električne mobilnosti – može početi.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka