Hrvatska premijera

Talisman – veliki, raskošni automobil s jasnom dozom luksuza

Edi Prodan

Skladna limuzina – Renault Talisman Klasična tri volumenaNa visokom stupnju kvalitete i tehnologije

Skladna limuzina – Renault Talisman Klasična tri volumenaNa visokom stupnju kvalitete i tehnologije

Naglasak se stavlja na dizelske motrore i veliku funkcionalnost, dok je u dizajnerskom smislu nastavak crossovera Espace, a prvi primjerci početkom lipnja 



Renault Adriatic, odnosno njegov hrvatski ogranak, prošlog su tjedna u opatijskom hotelu Royal, te na testnim vožnjama okolnim cestama, predstavili Talisman, svoju novu limuzinu D segmenta. Iako je dakle riječ o nasljedniku Lagune, istaknimo da se ipak radi o klasnijem pa i volumenskom iskoraku koji značajno koketira s još višim i luksuznijim segmentima. Dužina automobila je 4,85 metara, širina 1,87, visina 1,46, a međuosovinski razmak 2,81 metara, ili – 15 centimetara duže od Lagune. Iznimno mu je prostran i prtljažnik s čak 608 litara, a jako dobar utisak ostavlja i prostranost te funkcionalnost kabine.


Dizajnerski – jasni je nastavak onog što je donesao najprije Espace, a nastavio Megane. Maska, bočna linija i stražnja svijetla – sve je slično velikom crossoveru i manjem kompaktnom hatchbacku. Unutrašnjost je skoro preslikana iz Espacea što znači – vrlo je luksuzna. Središnja konzola koncentrirana na veliki zaslon osjetljiv na dodir, a tu je i R-Link sustav. Materijali su kvalitetni, mnogo je korisnih pretinaca, a pažnju i pohvale zaslužuje i završna obrada.


Motori, posebno dizelski, ono su najbolje što Renault ima u ponudi. Pomalo iznenađujuće, s obzirom da Talisman ima težinu od oko 1,4 tone – ovisno dakako o izvedbi, najmanji dizelaš u ponudi ima 110 KS. No s obzirom na prosječnu potrošnju d samo 3,6 litara emisiju CO2 od 95 g/km, unatoč nešto slabijoj dinamici, sasvim će sigurno biti tražen. Slijedi dizelskih 130 i 160 KS, dok je startna benzinac snažan 150 KS. Vrh ponude je sportskih 200 benzinskih »konja« uz pomoć kojih Talisman do »stotke« stiže za 78 sekundi. Dodajmo još da je niska Talismanova potrošnja dijelom dug i odlično aerodinamici te koeficijentu otpora zraka od cx 0,27.




Prodaja u Hrvatskoj praktično je startala s opatijskom prezentacijom, a prve se isporuke očekuju za nekoliko tjedana, početkom lipnja. Cijene su očekivane, pa je tako najmanjem dizelašu s baznim paketom opreme iznos postavljen na 171.900 kuna. Na početku prodaje dobiva se i produženo jamstvo na pet godina tako da je iznos uistinu primjeren. Najpovoljnijem benzincu cijena je 202.900 kuna, dok je najskuplji moćni benzinac u »initiale paris« paketu luksuzne opreme – 276.900 kuna.


Ljubitelji francuskog stila i udobnosti u Talismanu su dobili svog novog favorita, a zahvaljujći jako visoko postavljenoj ljestvici kvalitete, taj automobil sretnog naziva moga bi biti itekako problematičan za njemačku i japansku konkurenciju.