Premium

TEST Volvo V40 D2: Oduđevljava kvalitetom, ali cijena…

Edi Prodan

S premium potpisom – Volvo V40

S premium potpisom – Volvo V40

Volvo V40 nedvojbeno oduševljava općom kvalitetom i voznim osobinama, niskom potrošnjom, no kad se dođe do podatka o cijeni kreće i nemalo potpitanja



Pomalo neobična kombinacija kompaktnog, luksuznog pa slobodno možemo reći i premium automobila s poprilično voluminoznim, za današnje »downsizing« navike, motorom i ne tako velike snage. Dvije litre i 120 »konja« kombinacija su iz nekih drugih vremena, no, osim nešto veće težine, posebno u »nosu« automobila, ostalih negativnih manifestacija nema.


Volvo je u V40 formi i dovoljno moderan automobil. Trenutno se nalazi u zreloj, ponešto i redizajniranoj formi, stoga mu se neke od manjih mana i opraštaju. Ima u njegovoj formi i ponešto i crossoverovskih nakana, a vrlina mu je svakako elegantni izgled.


U unutrašnjosti ga karakteriziraju vrlo kvalitetni materijali, odlična izolacija te pohvalna poslušnost podvozja, čak i kad se krene u pomalo sportske nakane vožnje. Snaga motora je unatoč povećanoj težini primjerena. U dinamičkom smislu, dok je po pitanju potrošnje riječ o jednom od štedljivijih agregata.




Najavljeni su mu prosjeci ekstremno niski, no kad se pazi na potrošnju, prosjek se spušta, kao u našim testnim bilješkama, na 4,7 litara. Vozi li ga se nesputano, ide do 5,6 litara što jasno daje do znanja da je njegova realna potrošnja u prosjeku nešto viša od pet litara.



ZAPREMINA 1569 ccm


SNAGA 120 KS


OKRETNI MOMENT 280 Nm


DIMENZIJE 4370/1783/1420 mm


MEĐUOSOVINSKI RAZMAK 2647 mm


UBRZANJE 10,5 s


MAKS. BRZINA 190 km/h


POTROŠNJA 3,2/3,8/3,4 l


EMISIJA CO2 89 g/km


PRTLJAŽNIK 335 l


TEŽINA 1532 kg


GUME 205/55 R16



Ono što je minus, odnosi se prije svega na funkcionalnost. Za klasu u kojoj se nalazi svakako mu je prtljažnik premali, a i s težinom većom od 1,5 tona je unekoliko pretjerao, mada, rekli smo dio toga se odnosi i na nešto teži motor.


Cijena sa svim doplatama iznosi 227,8 tisuća kuna što je također već jako u zoni onog što premium marke određuju svojim automobilima unutar kompkatne klase. Nije previše, ali nije ni malo, odnosno mnogo je više od konkurenata koji streme prema premiumu no nikad to biti neće. Istina, moglo se i desetak posto manje, ali u dodatnoj su se opremi našli senzori za parkiranje, moćni audio sustav kao i navigacija. Bez toga bi se i moglo, no u jednom ovakvom automobilu to su ipak očekivani dodaci.


U svakom slučaju na izbor. Kvaliteta zavidna, dugovječnost nesumnjiva, a ako se želi imati automobil koji izaziva pažnju, a nije dio udarne njemačke trojke, VolvoV40 može biti jako dobar odabir.