Pretpremijera

Seat Arona: Španjolski trendi slatkiš

Edi Prodan

Arona je po svemu sudeći jedan od najvećih favorita za osvajanje najboljih prodajnih pozicija u trenutno najpopularnijem segmentu manjih crossovera



Stigla je nova SEAT Arona, a svoju je pretpremijeru imala u Barceloni, dok je premijera zakazana za salon automobila u Frankfurtu sredinom rujna. Hrvatska pak taj zanimljivi automobil koji bi joj po mnogim karakteristikama, pa tako i po cijenama, mogao biti blizak očekuje početkom 2018. godine.


Arona je treće vozilo koje španjolska marka lansira ove godine, nakon redizajniranog Leona i nove Ibize, te se itekako uklapa u njezinu najveću proizvodnoj ofenzivi u povijesti. Kako se i da razabrati s fotografija, Arona ide u red iznimno popularnih crossovera koji se nalaze na razmeđi B i C segmenta. Riječ je dakako o »soft« SUV-ovima koji gabaritima zapravo nastavljau tamo gdje su stali manji monovolumeni.


Arona je elegantna, prostrana, praktična i udobna za vožnju na posao tijekom radnog tjedna te pustolovna, robusna, puna sportskog karaktera i učinkovita tijekom vikenda. Sve ove značajke kombinirane su s primijenjenom tehnologijom sigurnosti i povezivosti, koja se inače može pronaći samo u višim segmentima vozila, te nedvojbeno atraktivnim i prepoznatljivim dizajnom marke SEAT. I ma koliko joj mi brzinski odredili mjesto, njezini tvorci je ne žele svrstati ma u koju posebnu kategoriju. Probajmo onda to učiniti putem dimenzija.




Dugačka je 4138 mm, što je za 79 mm više od nove Ibize. Međutim, stvarna razlika očituje se u njezinoj visini jer je Arona viša za 99 mm. Prtljažnik čiji kapacitet iznosi jako velikih 400 litara ide u red najizdašnijih u klasi. Položaj ovjesa povisio se za 15 mm, a dolazi na popularnoj platformi MQB A0 što jamči veću fleksibilnost tijekom proizvodnje, robusniju implementaciju te kreiranje različitih modela s različitim vrstama karoserije unutar istog segmenta.


Cjelokupna ponuda motora dostupnih za Aronu posjeduje sustav izravnog ubrizgavanja, turbokompresor te automatski start-stop sustav. Kupci mogu odabrati između triju benzinskih motora koji su mahom opremljeni aluminijskim blokom motora. Prvi je 3-cilindrični 95 KS 1,0 TSI motor, zatim se nudi isti motor, no sa snagom od 115 KS.


Treći je motor novi, 4-cilindrični 150 KS TSI s tehnologijom aktivnog isključivanja cilindara, a koji je ekskluzivan za varijantu opreme FR te je povezan sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. U pogledu dizelskih motora dostupan je učinkoviti i pouzdani 1,6 TDI motor sa snagama od 95 i 115 KS. Verzija s 95 KS može se povezati s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem ili 7-stupanjskim DSG mjenjačem, a verzija sa 115 KS sa 6-stupanjskim mjenjačem. Naposljetku će se sredinom 2018. godine za modelsku liniju Arona lansirati 90 KS 1,0 TSI motor koji je pogonjen na stlačeni prirodni plin.


Arona nudi varijante opreme »reference«, »style«, »fr« i »xcellence«, dok konture cijena nisu poznate, no moguće je da će se kretati u zoni za 30-ak posto većoj od Ibize.