Inovativni coupe

Renault Captur, ekološki prihvatljiva agresija

Edi Prodan

Moderan dizajn i inovativni materijali te snažni dizelaš male zapremine najvažnije su odrednice Renaultovog coupea bliske budućnosti



Captur, sportski crossover zategnutih i sportskih linija najnoviji je prototip izašao iz kreativne radionice Renaulta. Iako se dijelom naslanja na viđeno kod Nissan Jukea, riječ je o sasvim osebujnoj pojavi koja uvodi ne samo nove dizajnerske poteze već i inovativne materijale te sasvim novi – motor.


Njegov je koncept naime agregat Energy dCi 160 s dvostrukom turbinom koji ujedinjava užitak u vožnji, visoke performanse i nisku emisiju CO2.


Na Salonu automobile u Frankfurtu 2009, Renault je otkrio novi identitet koji stavlja ljude na prvo mjesto. Sada Renault Captur utjelovljava drugu fazu ovog ciklusa, u kojoj dvoje ljudi istražuje svijet oko sebe uz jednostavan, senzualan i srdačan stil koji će se postepeno uvesti na dizajn budućih vozila Renault.




Svojim proporcijama i zategnutim linijama Renault Captur evocira kretanje i lakoću, istodobno pokazujući snažna i mišićava obilježja terenca. Baš poput također konceptnog DeZira, kutevi i linije tvore senzualne i prirodne oblike. Za dizajnera vanjskog dijela, Julia Lozana, glavni izvori inspiracije su bili atletičari i ekstremni sportovi.


Dizajn također upućuje na opremu kao što su kacige, rukavice i ostala zaštitna oprema koja se koristi u ekstremnim sportovima, kombinirajući visoku tehnologiju sa sofisticiranošću i lakoćom.


Dizajn čini unutrašnjost vozila Renault Captur istodobno udobnim i prijateljskim prema putnicima. Dojam svjetlosti koji ostavlja vanjski dio je također prisutan i ovdje, s prednjim sjedalima pričvršćenim za središnju konzolu, koja izgledaju kao da lebde.


Putnički prostor se odlikuje pročišćenim linijama, bez suvišne opreme. Upotrijebljeni su inovativni i domišljati materijali, koji dopuštaju dizajnerima da se poigraju sa svjetlom i optičkim efektima. 


Renault Captur koristi koncept motor Energy dCi 160 s dvostrukom turbinom, razvijen na temelju novog motora Energy dCi 130. »Downsizing« je ključni element u Renaultovoj strategiji postizanja objavljenog cilja, a to je postati vodeći europski proizvođač u pogledu snižavanje emisije CO2. Gama električnih vozila će se nuditi zajedno s vozilima s motorom s unutrašnjim izgaranjem koji kombiniraju performanse sa smanjenom potrošnjom goriva. Motor Energy dCi 160 s dvostrukom turbinom se savršeno uklapa u ovu strategiju.


Razvija snagu od 160 KS sa zapremninom od 1.6 litre što je specifična izlazna snaga od 100 KS po litri. Zajedno s mjenjačem s dvostrukom spojkom, ovaj pogonski sklop obećava istinski užitak u vožnji s emisijom CO2 od 99 g po kilometru.


U svakom slučaju, sasvim inovativno, sportski agresivno a istodobno ekološki prihvatljivo što na neki način i jesu najvažnije odrednice automobila Renault u bližoj budućnosti.