Premijera

Redizajn Nissana Qashqai: Još korak bliže luksuzu

Edi Prodan

Uz estetska poboljšanja, značajan je rast kvalitete materijala unutrašnjosti te novi iskorak po pitanju autonomne vožnje koja bi za pet godina kod Qashqaija trebala postati realnost



Aleksandra Varova, voditeljica marketinga Nissana Europa uvela je novinare iz čitavog niza država jugositočne Europe u priču o redizajniranom izdanju druge generacije Nissan Qashqaija čija je prezentacija održana prošlog tjedna u Beču. Podsjetila je na prodajne brojke ovog crossovera koje pokazuju kako je i danas, baš kao i 2007. godine kad se pojavio, lider u klasi.


Od pojavljivanja je samo u Europi prodan u 2,3 milijuna primjeraka čmu treba pribrojiti još 1,1 milijun globalnih komada. Sveukupno dakle 3,4 milijuna što je rezultat za istinski respekt. K tome, i ove godine, u vremenima kad je konkurencija unutar kompaktnih SUV-ova silno nabujala, zauzima više od deset posto segmenta. Kako učinit lidera još boljim bilo je osnovno pitanje postavljneno njegovim potencijalnim kupcima. Odgovor je bio – učiniti ga još kvalitetnijim, bogatijim naprednom tehnologijom i sigurnijim.


Unaprijeđen mu je ponajprije interijer. Znatno su kvalitetniji materijali od kojih je napravljena unutrašnjost tako da sada pruža osjećaj koji se inače pronalazi u premium modelima. Promijenjen je i obruč volana pa sada bolje »leži« u rukama dajući istovremeno i dodatni osjećaj sigurnosti. Velik napredak doživjela su i sjedala što znatno bolje obuhvaćaju tijelo, a u višim paketima opreme mogu se namještati i u lumbalnom dijelu. Značajno je unapređena i akustička slika ozvučenja koje sada ima jako dobru dinamiku. Novost je i digitalni radio kao i »shark« antena na stražnjem dijelu krova.


Posvetimo li se vanjštini, promijenjeni su svi elementi – maska, odbojnik i »hauba«. Sada je sve još markantnije i snažnije, najavljujući kako je takav i karakterer automobila. Straga su promjne manje izražene, no svijetla su postala izražajnija. I na kraju, tu su i nove boje od kojih se posebno ističe unkikatna plava. Ono što danas budi posebnu pažnju je digitalizacija automobila kako bi se u dogledno, sve bliže vrijeme omogućila njihova autonomna vožnja. Qashqai je tu jasno definiran – po prilici za pet godina moći će u autonomnu vožnju. Danas su tu njezine osnovne konture što preuzimaju velik broj funkcija koje je prije morao ispunjavati vozač, no sve je zajedno još uvijek isključivo u funkciji i pod kontrolom čovjeka.

Qashqai je u višim paketima opreme opskrbljen radarskom tehnologijom koja prpoznaje zapreke i ovisno o njihovom kretanju mijenja ritam vožnje. Ono što je posebno zanimljivo je sustav namijenjen vožnji u gradskim gužvama »traffic jam pilot« . Ne samo da prepoznaje kretanje vozila ispred sebe i automatski im se prilagođava, Qashqai se samostalno održava i unutar zadane vozne trake tako da je vozač – nepotreban. Sjajna pomoć jer upravo su gradske gužve u kojima se jedva mili prometnicama razlog gubitka koncentracije što utječe na manje ili veće sudare.


Motora u ponudi ima ukupno četiri. Benzinci su 1.2 DIG-T snage 116 te 1.6 DIG-T koji ima 163 KS. Dizelaši su 1.5 dCi sa 110 i 1.6 dCi od 131 KS. Uz standardne manualne mjenjače, kod snažnijih opcija dolazi i Xtronic automatika.


U vrlo temeljitim testnim vožnjama koje su se protezale od Beča prema alpskom području Austrije isprobali smo snažniju dizelsku verziju s automatskim mjenjačem, kao i »benzinac« zapremine 1,6 litara s klasičnim »ručnim« mjenjačem. Dizelaš je dakako pružao ugodnu vožnju, vrlo dinamičnu na trenutke, dok je benzinac pogodan za vozače koji uživaju u osobnom oblikovanju dinamike vožnje, koji naprosto uživaju u stalnom »šaltanju«. Ono što svakako treba dodatno istaknuti je odlično podvozje koje je sve svoje vrline pokazalo na zavojitim dijelovima trestne rute.


Obnovljeni Nissan Qashqai u prodaju dolazi u listopadu po cijenama koje neće značajnije odudarati od danas poznatih.