podaci ACEA-e

Prodaja automobila u Europi pala u rujnu, u Hrvatskoj oporavak

Hina

REUTERS

REUTERS

U rujnu je u 27 zemalja Europske unije (bez Malte za koju mjesečni podaci nisu bili dostupni) bilo registrirano 1,427 milijuna novih automobila, dva posto manje nego u istom prošlogodišnjem mjesecu



Prodaja novih automobila u Europi pala je u rujnu, prigušena posustajanjem njemačkog i britanskog tržišta, dok je u Hrvatskoj njezin rast ponovo ubrzao, pokazuju u utorak objavljeni podaci Udruženja europskih proizvođača automobila (ACEA).


U rujnu je u 27 zemalja Europske unije (bez Malte za koju mjesečni podaci nisu bili dostupni) bilo registrirano 1,427 milijuna novih automobila, dva posto manje nego u istom prošlogodišnjem mjesecu, izvijestili su iz ACEA-e.


Pad objašnjavaju visokom poredbenom osnovicom u prošlogodišnjem rujnu kada je registrirano najviše novih automobila otkada su počeli pratiti te podatke.


Izdvajaju i posustajanje potražnje na pojedinim ključnim tržištima, posebno onima Velike Britanije i Njemačke koja su u rujnu zabilježila pad za 9,3 odnosno 3,3 posto.Dijelom je njihov pad ublažio nastavak uzlaznog trenda na talijanskom i španjolskom tržištu koja su porasla 8,1 odnosno 4,6 posto.

Pad potražnje za novim automobilima zabilježen je u cijeloj skupini ‘starih’ zemalja EU, i to za 2,7 posto. U ‘novoj’ Europi potražnja za novim automobilima neznatno je usporila, uz stopu rasta od 9,3 posto, nakon kolovoških 10,9 posto.


U Hrvatskoj je prodaja u rujnu ponovo ubrzala, na 12,3 posto, uz registriran 2.791 novi automobil, pokazuju podaci ACEA-e. U prethodnom je mjesecu porasla skromnih 4,9 posto.


Blagi rast prodaje u prvih devet mjeseci


U razdoblju od siječnja do rujna potražnja za putničkim automobilima u EU porasla je blagih 3,7 posto, uz registriranih gotovo 11,7 milijuna novih automobila, navode u ACEA-i.Među vodećim je tržištima najviše porasla prodaja u Italiji, za 9,0 posto, te u Španjolskoj, za 6,7 posto. Francuska i Njeamčka bilježile su osjetno slabiji rast prodaje, za 3,9 odnosno 2,2 posto.

U Britaniji prodaja je pala 3,9 posto.


I u promatranom su razdoblju ‘nove’ zemlje EU bile motor rasta na europskoj razini, uz skok prodaje novih automobila za 13,8 posto. U ‘staroj’ Europi ona je porasla mršavih 2,9 posto.


U Hrvatskoj je u razdoblju od siječnja do rujna registrirano 41.270 novih automobila, čak 21,3 posto više nego u istom lanjskom razdoblju, pokazuju podaci udruženja.