Pick-up model

Premijera novog Mercedesa X klase: Koktel optimalnih sastojaka

Asja Perović, dr. med.

Mercedesov pick-up dolazi kao produkt suradnje u kojoj je  njemački moćnik koristio iskustva francusko-japanske Alianse Renault Nissan, točnije  mnoge sklopove Navare, dok mu je unutrašnjost tipično Mercedesovska



S obzirom da od samih svojih početaka iznimno aktivno participira u oba svijeta, onom prestižnih osobnih vozila kao i u najzahtjevnijem teretnom te autobusnom programu, bilo je i logično da se Mercedes pojavi i s automobilom koji povezuje te dvije galaksije. Mercedes je dakle predstavio svoj prvi – pick-up. Nazvao ga je X klasa, što je prema sustavu njegove nomenklature i bilo očekivano. Riječ je o klasičnom ostvarenju u tom svijetu čija je dužina 5,34 metara, širina 1,92, visina 1,82 te međuosovinski razmak 3,15 metara.


Posebno se pazilo na njegove terenske sposobnosti tako da mu je u nekim izvedbama ulazni kut veći od 30, a izlazni skoro 24 stupnja što jamči savladavanje prepreka koje ne izgledaju ni najmanje savladivo, još manje gostoljubivo. Velika mu je i nosivost, nešto iznad jedne tone, kao što je sposoban i za vuču prikolice težine do čak 3,5 tona.


Zanimljiv je, svakako i moćan, i u zoni motora. Koristit će isključivo dizelski agregat zapremine 2,3 litre. Riječ je o znanom stroju što dolazi u dvije opcije snage – 163 ili 190 KS, ovisno o tome posjeduje li jedan ili dva turbokompresora. Sredinom 2018. godine očekuje i se i najsnažnija verzija – X 350 d čija će snaga biti 258 »konja«, a dolazit će iz dizelaša sa šest cilindara. Iako je to Europi, pa tako i hrvatskom tržištu manje zanimljivo, X klasa će se se prodavati na nekim tržištima i s benzincem snage 165 KS. Mjenjači s kojim dolazi su šest stupanjski manualac ili poznata Mercedesova automatika, 7G Tronic.




Kad je pogon u pitanju, trenutno je riječ o poznatom 4Maticu gdje vozač sam upravlja, dakako uz pojedine limite poput onog kad se s blokiranim diferencijalom ne može voziti brže od 30 km/h, opcijom prijenosa snage, dok se s pojavom X 350d očekuje i automatski prilagodljivi pogon na sve kotače.


Najmanji dizelaš ima prosječnu potrošnju od 7,7 litara, ali jako veliku emisiju CO2 – čak 202 g/km. Maksimalna mu je brzina 170 km/h, a ubrzanje do 100 km/h 12,9 sekundi. Težina 2,23 tone, a koristi pneumatike dimenzije 255/65 R17. Početna cijena za hrvatsko tržište je još uvijek nepoznata, okvirno bi trebala biti oko 300 tisuća kuna.


Ono što je također zanimljivo – X klasa je nastavak suradnje Mercedes Daimler koncerna s Aliansom Renault Nissan. To je posebno vidljivo na vanjskom dijelu automobila gdje je jasno kako se Mercedesov pick up u velikoj mjeri naslanja na Nissan Navaru, odnosno njezin derivat – Renault Alaskan. S obzirom na Nissanove reference u pick-up svijetu, X klasa je odabrala dobrog partnera. Dodajmo još da je unutrašnjost u cjelosti – Mercedesova.