Redizajn

Premijera SUV Peugeota 3008: Totalni zaokret od “konfekcije” do SUV atrakcije

Edi Prodan

Novi SUV Peugeot 3008 želi se nametnuti kao veliki igrač, kao predvodnik Peugeotovh SUV-ova na globalnoj razini, a u prodaju kreće nakon Salonu automobila u Parizu



Tako to rade odgovorni, pametni i vješti. Peugeot je naime svoj kompaktni monovolumen, a takav tip vozila u zadnje vrijeme bilježi veliki pad prodaje, u svojoj se novoj generaciji pretvorio u – crossover, ili SUV kao vam drago koji s druge strane bilježe – najveći porast prodaje na europskom, ali i još na nizu globalnih tržišta.


Već nekoliko se godina naglo širi tržište SUV vozila u svim segmentima. U Europi, u segmentu C, koji je sve značajniji i sve raznolikiji, prodaja SUV vozila umnožila se 2,5 puta od 2009., tako da ako se uzmu u obzir svi segmenti, danas u Europi svaki deseti automobil pripada obitelji SUV-ova.


Peugeot je za sada novi 3008 prikazao samo u statičkoj opciji, ali što se vanjštine tiče, promjena više neće biti. Neće one biti značajnije ni kad je unutrašnjost u pitanju. A ona osim što je vrlo moderna po pitanju izgleda i kvalitetna kad se osjeti i vidi materijale od kojih je sačinjena, donosi i potpuno digitalizirane sve instrumente.




Zbogom analogiji, jedna je od poruka novog 3008 odaslana putem pomalo spektakularnog i-Cockpita najnovije generacije. Stječe se tako utisak kako se zahvaljujući zanosnom dizajnu, optimiziranoj učinkovitoj konstrukciji, tehnološki naprednoj opremi, novi 3008 želi nametnuti kao – veliki igrač. Cilja na sam prodajni vrh klase.


K tome on će biti predvodnik nove game SUV vozila marke Peugeot na globalnoj razini. No do bi se to i realiziralo moramo pričekati Salon automobila u Parizu gdje će se napokon predstaviti publici u finalnom izdanju nakon čega slijedi njegovo globalno prodajni lansiranje.


Vanjski je dizajn vrlo privlačan, moćan. Okomit prednji kraj vrlo je snažan i odiše skoro pa životinjskom silom. Linije su pročišćene, smione i napete. Široka prednja maska nameće se kromiranom rešetkom.


Njezino središte ponosno krasi znak lava skladnih dimenzija, koji nije ni karikiran ni pretjeran. Mačkasti pogled prodoran je zahvaljujući profinjenim halogenim svjetlima. Bočna linija karoserije podignuta je, omjer limenih i ostakljenih površina osjetno je povećan, ali obrada je naglašena elegancijom kojom se pojednostavnjuje profil vozila. Iznenađenja ne nedostaje ni na stražnjem kraju vozila pročišćenog i vrlo suvremenog dizajna.


Pod nakošenim stražnjim staklom u sjajnu crnu horizontalnu letvicu ugrađena su LED svjetla, a u njima se nalaze tri nezaobilazne »pandže« zahvaljujući kojima je vizualni potpis Peugeot prepoznatljiv – danju i noću.


I za kraj, u 3008 će se ugrađivati najnapredniji, najčišći motori koje PSA grupacija posjeduje. Bilo da je riječ o 1,2 trocilindričnim benzincima ili pak dokazano štedljivim dizelskim agregatima. Snaga će im se kretati u rasponu od 100 do 180 KS što je za ovu klasu – optimalno.