Lijep k'o grijeh

Premijera Mercedes CLS-a: Limuzina skladnih proporcija

Edi Prodan

Uzdah najbolji opis - Mercedes CLS

Uzdah najbolji opis - Mercedes CLS

Mnogi će istaknuti kako je Mercedes CLS jedan od najljepših automobila današnjice. Kada u ožujku izađe njegova treća generacija, tu će tvrdnju – dodatno pojačati



Nakon salona automobila u Ženevi koji će se održati u ožujku, u prodaju kreće treća generacija Mercedesa CLS. Prva se pojavila 2005., a prethodna je ostala upamćena i po tome da se realizirala i kao – karavan.


Po mišljenju mnogih, mada je unutar te podskupine velikih, rasnih coupe limuzina nemala konkurencija, riječ je možda i o najelegantnijem automobilu od onih koji se ne boje biti veliki, a opet tako skladni. Uostalom kad se pogleda njegove dimenzije – dužnu od 4,94 metara, širinu 1,88 te visinu od 1,42 metra – odmah je jasno kako zadnji parametar i upućuje da izgled mora biti čista limuzinska fluidnost.


Elegancija bez premca


Elegancija bez premca





S druge strane, u unutrašnjosti, posebno na armaturnoj ploči, sve dobiva još i dodatno elegantniju formu. Sjajno povezivanje digitalnog svijeta s ovim klasičnim, posebno kad se uoči kako je sve izrađeno od prvoklasnih materijala. Ono što također plijeni pažnju je mogućnost da se iluminacijom postigne dodatni ugođaj u unutrašnjosti.


I ma koliko kod coupea funkcionalnost bila u drugom planu, istaknimo kako prtljažnik ima volumen od 520 litara, 45 više od prethodnika, ali i samo 20 manje od E klase koja je u Njemačkoj – taxi klasik!


A može biti i jako brz


A može biti i jako brz



A priču slijede i moćni motori. Ma koliko je u Njemačkoj zavladala »histerija« protjerivanja dizelskih agregata, CLS ipak donosi jedan: u opciji 350d snažan je 286 KS. Benzinci su CLS 400 od 340 KS kao i CLS 450 koji sve zajedno diže na 367 »konja«. Ma koliko dakle ova Mercedesova limuzina »pucala od snage«, potrošnja je u granicama razuma, u rasponu od 5,7 litara na više. AMG verzije se tek očekuju, no i ovo što je realizirano ima dovoljno snage.


Dodajmo još da sve verzije imaju integralni pogon u Stuttgartu znan kao 4MATIC.


Ovjes je još jedna od komponenti koje direktno utječu na mogućnost iskorištavanja snage motora. CLS ih tako u ponudi ima čak tri tipa, od čega su »dynamic body control« te »air body control« u zoni doplate. Koju se u svakom slučaju isplati uvrstiti na listu želja s obzirom da istodobno povećava sigurnost kao i mogućnost biranja između raznih konfiguracija.


Cijena je još uvijek nepoznata, uostalom s obzirom na iznimnu listu dodatne opreme nije ju uopće lako definirati. K tome, CLS i jeste jedan od onih automobila za kojeg vlasnici i žele da ističe njihov personaliti.