Atraktivan i funkcionalan

Premijera BMW X2: Ulje na vatru crossover nadmetanja

Edi Prodan

Novi crossover BMW serija X2

Novi crossover BMW serija X2

BMW ne propušta biti konkurentan baš ni u jednoj crossover niši što kod njegovih takmaca stvara velike probleme jer i X2 je – atraktivan automobil 4,36



Ni zrna žita neprijatelju, odnosno imati proizvod u baš svakoj tržišnoj niši najbrži je opis novog crossovera iz Bavarske, BMW-a serije X2. Nema tu velikih iznenađenja jer je na prvi pogled jasno kako se stilski naslanja na manji model oznake X1.


Od njega je istina veći što pokazuju i podaci o dimenzijama – dužina mu je 4,36 metara odnosno 8 više od X1, širina doseže 1,83 metra te visina 1,53 metra. Međuosovinski razmak je protegnut na 2.760 mm dok je prtljažniku volumen 470 litara. Mjesta dakle i više nego dovoljno, možda uz izuzetak stražnje klupe koja zbog naglašenije kosine nije sklona visokim putnicima.


Ono što je također jasno – X2 ima sklonost prema coupe izgledu tako da su zapravo X1 i X2 na neki način dva ogranka iste, kad su dimenzije u pitanju dakako, klase. Unutrašnjost se također izgledom, funkcionalnošću, kao i kvalitetom materijala ne udaljava od svega onog na što smo kod BMW-a navikli. A to je u svakom slučaju – jako dobro, na najvišoj razini.




Odlična mu je i dinamika


Odlična mu je i dinamika



Motori namijenjeni ovom jako privlačnom BMW-u, koji se dakle može pohvaliti i s nemalom funkcionalnošću, su zanimljivi te – snažni. Start je s benzincem i dizelašem zapremine 1,8 litara, kojima je snaga 150 KS u slučaju dizelaša te deset manje kad je riječ o agregatu kojeg pokreće benzin. Ono što veseli kod oba motora je prosječna potrošnja koja iznosi 4,5 ili 5,6 litara. Osim uz manualni mjenjač, obje se verzije mogu dobiti i s poznatom BMW-ovom automatikom.


Klasično bavarski


Klasično bavarski



Slijedi korak iznad, 2-litreni motor koji ima 192 KS u benzinskoj opciji te dva manje kad je riječ o dizelašu. Ni tu se potrošnja drastično ne povećava, ali je zato dinamika vrhunska – do 100 km/h benzinac stiže za samo 7,7 sekundi, a maksimalna mu je brzina 227 km/h. Ono što je također značajno, svi se mogu dobiti i u verziji s integralnim pogonom što cijenu povećava za po prilici 10 posto.


BMW X2 će i na hrvatskom tržištu u svakom slučaju biti hit. Cjenovno se postavlja u sredinu premium segmenta, a sudeći prema iznosima s nekih zapadnoeuropskih tržišta, u Hrvatskoj bi trebao startati s oko 300 tisuća kuna. Možda i koju tisuću niže, no znamo li politiku oblikovanja opreme pojedinih modela koju preferira, pa tako i u smislu »personalizacije« svakog pojedinog modela, nekakva srednja cijena mogla bi iznositi 350 tisuća kuna, posebno ako se bude željelo verziju s integralnim pogonom.