Nova generacija

Opel Insignia: Munjeviti napad na konkurenciju

Edi Prodan

Nova generacija Opel Insignije baš ništa nije prepustila slučaju tako da je izvjesno kako će se uključiti u bitku za sam vrh segmenta u kojem dominiraju upravo njemački proizvođači



Izvana elegantni coupe, iznutra rasna i prostorom raskošna limuzina. Nova bi se generacija Opelove Insignije u najkraćim crtama mogla baš tako definirati. Riječ je o automobilu D segmenta u kojem je posebno velika prodajna gužva u razvijenijim državama zapada. U pravilu dominiraju automobili s njemačkim podrijetlom, a i Insignia je svakako jedan od njih.


No dok se prije, posebno s Vectrom, »pucalo« na velike serije, ali s nešto manje ostalih ambicija, sad je situacija sasvim drugačija. Izgledom koji nam pokazuje želju za beskrajnom elegancijom, tehnološkim detaljima, izborom motora, ali i kvalitetom materijala zbog čega je nekad, u prošlosti znalo biti i podosta kritika, sad se stiglo do iznimno visokih ocjena u svim segmentima.


Samo predstavljanje automobila bilo je organizirano u rodnom Rüsselsheimu putem niza radionica koje su vodili odgovorni ljudi za pojedine segmente, dok je pomalo maratonska testna vožnja u dužini od 250 kilometara obuhvatila valjda sve tipove prometnica koje se mogu naći.




Posebno je zanimljivo bilo pratiti Insignijino ponašanje na zavojitim putevima Taunusa, gorja koje se proteže sjeverozapadno od Frankfurta, dok je na autocesti, a poznato je kako u Njemačkoj na velikom dijelu takvih prometnica limita nema, pokazala svu raskoš – lagano hvatanje visokih brzina i odličnu izolaciju putničkog prostora.


Na testu smo imali verziju s novim 1,5 litrenim benzincem snage 165 KS. Iako se u vršnim opterećenjima znao dobrano protezati iznad 8 litara potrošnje, riječ je ipak o jednom vrlo izdašnom i nikako ne pretjerano žednom agregatu. Istina, pretpostavljamo kako će i u Hrvatskoj omiljeniji biti dizelski motori, mada valjalo bi razmisliti i o ovom zanimljivom benzincu.


Inače, u ponudi je nekoliko motora tako da se uistinu ima što birati. Benzinac je istaknuti 1,5 litraš čija je snaga uz 165 već pominjanih »konja« ili njih 140, dok su dizelaši snage od 110 KS u 1,6 litara pa sve do 2 litre i 170 KS. Svi imaju po četiri cilindra, mjenjači su manualni sa šest stupnjeva prijenosa, dok moderni automatici imaju osam »brzina«. Uskoro se očekuje i najmoćnijia Insignija čija će snaga biti respektabilnih 245 KS.


Dodajmo još i dimenzije. Insignija se protegnula u svim smjerovima. Dužina joj je velikih 4897 mm, širina 1863 te visina 1455 mm. Međuosovinski razmak je iznimnih 2829 mm, a volumen prtljažnika zadovoljavajućih 490 litara.


A unatoč raskošnim dimnezijama težina je značajnije smanjena na svim elementima karoserije tako da se kreće oko 1,4 tona. Oprema je već u baznim paketima besprijekorna, a posebno ističemo LED rasvjetu, odlično podvozje kao i nagrađivana sjedala kojima aplaudiraju i najznačajnije medicinske institucije. Kod digitalnih sustava i velikih mogućnosti povezivosti istaknimo kako je Opel zadnjih godina u svemu tome na liderskim pozicijama.



S obzirom da je vrlo zanimljiva prezentacija održana u jednoj upravo za takva događanja osmišljenoj hali, imali smo prigodu posjetiti i proizvodne pogone Opela u njegovom rodnom Rüsselsheimu. Riječ je o jednoj od najmodernijih automobilskih tvornica u Njemačkoj koja je temeljitu rekonstrukciju prošla 2002. godine.


Danas proizvodi uz Insigniju i Zafiru, a dnevno »izbacuje« 772 automobila. Proces proizvodnje jedne Insignije je samo 16 sati, tim više ako znamo da u tu satnicu ide i – lakiranje što je poprilično spori proces.


Tvornica ne samo da je moderna u tehnološkom smislu, ona je to i po brizi za radnike. Proces je uvelike humaniziran, radnici rade u grupama od po njih četiri, a duž svih proizvodnih sekcija imaju svoje stolove i stolice, svojevrsne kutke za odmor.


Iznimna se pažnja posvećuje zaštiti na radu, vrlo strogim protokolima kretanja, a da bi se izbjeglo monotoniju, svakih 1,5 sati radnici se mijenjanju na pojedinoj operaciji. Trenutno je rad organiziran u dvije smjene, no tu su i svi preduvjeti i za cjelodnevno poslovanje. A koliko su već digitalizirani i tvornički kompleksi govori i podatak da je zabranjeno korištenje bio kakve elektroničke opreme, baš kao što se to čini u avionima za polijetanja ili slijetanja.



Ono što veseli – nova generacija Insignije uskoro kreće u prodaju i u Hrvatskoj. Očekuje se za malo vremena i vrlo skladni karavan, a kako smo saznali od Nevena Novaka, čelne osobe Opela Hrvatska za odnose s javnošću, uspjeli su na jako dobar način formirati konačne iznose.


Pa je tako bazna cijena 183.900 kuna za model u paketu opreme »essentia« kojeg pokreće sasvim temperamentni te beskrajno štedljivi 1.6 CDTi snage 110 KS. To je k tome i sasvim sigurno željena konfiguracija opreme i motora koja bi mogla privući najviše hrvatskih kupaca.


Kako nam se čini nakon prvih impresija i prevaljenih tristotinjak kilometara, jer drugog smo se jutra kretali uglavnom gradskim ulicama Frankfurta – Opel je uspio ispaliti »munju« i ozbiljno krenuti u bitku za sam vrh klase. Bez obzira što mu se na putu nalaze ni malo benigni konkurenti. No kad se na kraju svih krajeva i priča usporedi cijene u odnosu na veliku većinu konkurenata u jednakim paketima opreme, Insignija na kraju ispostavlja i do 30 posto povoljniji račun.