Vozili smo

Nova generacija Dustera: Kruna časne karijere

Edi Prodan

Duster na kraju karijere ove generacije donosi pristalu kvalitetu, dizelski motor pa čak i automatski mjenjač, a da cijenu još uvijek zauzdava ispod 150 tisuća kuna



Nova generacija Dacije Duster izgledom će biti značajno modernizirana, što je najbolji znak proizvođaču da je vrijeme za maksimalističke izvedbe aktualne generacije po povoljnijim cijenama. Stigla je tako, što je ne tako davno bila nezamisliva kombinacija, Dacia Duster s – automatskim mjenjačem.


Trenutno je to samo opcija s dizelskim motorom 1.5 dCi snage 110 KS, prednjim pogonom i najboljim opremom koja se naziva »laureate«. Vrlo dakle jedan pristali i uglađeni Duster kojem se, zbog izostanka integralnog pogona, više mile ugodni asfaltirani putevi i gradske ulice nego ceste koje su bliske njegovom nazivu. Uz sve to, poboljšana je izolacija tako da je u unutrašnjosti buka minimalna i kad su brzine maksimalne. Duster je k tome vrlo funkcionalni automobil koji u kategoriji vozila ovakvih dimenzija pruža jako mnogo prostora.


I motor je – taman. Snage dovoljno, mjenjač jako dobro usklađen tako da je i konačnici i potrošnja vrlo pristala. Primjerice autocestom smo u prosjeku vozili s potrošnjom od 5,9 litara, dok je otvorena cesta spuštala potrošnju na razmeđu 4 i 5 litara. Duster je u takvoj kombinaciji, automatski mjenjač i najviši paket opreme, apsolutno pristalo i moderno vozilo tako da uistinu privlači na kupnju.




Pa da onda pogledamo i cijenu. Konačna iznos dosegnuo je 146 tisuća kuna što, »prolistamo« li još jednom sve doživljene, uopće nije previše. Moramo istaknuti da automatski mjenjač za 12 tisuća kuna poskupljuje priču, te kako je doplata bila još po prilici pet tisuća kuna zbog alu-naplataka. Želi li se još i posebnu metalik boju, a kod nas je to bila vrlo pristala, efektna plava, treba izdvojiti još 3500 kuna.


Ono što smo ipak priželjkivali, pa da bi bila riječ o uistinu zaokruženoj ponudi, je integralni pogon. Kad bi se dakle u toj verziji sve zajedno zaustavilo na oko 150 tisuća kuna, bila bi to odlična prigoda za kupnju – ma koliko bila riječ o »odlazećem« modelu. Dakako, niste li ljubitelj aktivnosti u prirodi, naš vam je testni model apsolutno privlačan i pogodan za kupnju i bez 4X4 pogona, on je zapravo jako zanimljivo ulaganje u budućnost. Ma koliko uskoro postao prošlost.