TEST FORD FIESTA

Nova Ford Fiesta na testu: Imuna na konkurenciju

Edi Prodan

Foto Edi Prodan

Foto Edi Prodan

Prostrana, kvalitetna, ugodna za vožnju – sve se mijenja, samo je Fiesta uvijek pri vrhu: u testnom bismo slučaju bili zadovoljniji s još snage ali zato u konačnom iznosu s ponekom kunom manje



Uvijek, u kojoj god se generaciji pojavila tokom svoje 40-godišnjeg postojanja, Ford Fiesta je bila jedna od najvećih miljenica B segmenta. Konkurencija koja je kroz vrijeme bujala znala joj se približavati, ali skinuti je s vršnih mjesta prodajnih ljestvica nije bilo baš moguće.


Tako je i u najnovijoj generaciji koja je dužinom narasla iznad četiri metra pa je u unutrašnjosti jedan od najizdašnijih automobila. Isto je to i po pitanju kvalitete materijala. Kad je dizajn u pitanju, vrlo pristalo, pomalo i konzervativno, no i u tom smislu trajno, dugovječno. Uostalom svi oni modeli automobila koji su već na samom startu postojanja pronašli »svoje ja«, ne ulaze u generacijske promjene s naglim stilskim zaokretima. Blago, s nijansiranim izmjenama, evolutivnom a ne revolucionarnom metodom.


Testirana Fiesta bila je u paketu opreme »mood plus« koja je podrazumijevala poprilično uobičajenu verziju s 1.1-Iitrenim benzinskim atmosferskim motorom koji iz tri cilindra »izvlači« 70 »konja«.




Naizgled malo, tim više što znamo da Ford posjeduje motor iste zapremine koji uz pomoć turbine ima značajno veću snagu. No, čak i taj agregat može mnogo, samo što se to od njega mora i zatražiti.


Dakle uz veću dinamiku promjena stupnjeva prijenosa, i on je vrlo izdašan, skoro i temperamentan. S druge strane, potrošnja mu nije prevelika, u prosjeku 6,2 litre. Može se i s manje, na otvorenoj cesti uz mnogo opreza i za čitavu litru, no to je u realnom svijetu – nerealna situacija.


Uostalom, Fiesta je oduvijek voljela gradove, tako da je ipak njezina realnost potrošnja od oko šest litara. Ono što svakako hvalimo je i kvaliteta podvozja koje omogućava odlično držanje pravca i u onim situacijama koje su nešto brže od standardne vožnje.


Automobil pristalog, elegantnog i pomalo nenametljivog izgleda imao je i optimalnu opremu. Bez razbacivanja, ali sa svime. Ručna klima, mjenjač s pet stupnjeva prijenosa, vrlo izdašni putni kompjutor i audio sustav te – 4,5-inčni ekran.


Od posebitosti opreme izdvajamo vrlo korisni »ford easyfuel«, sustav točenja sa zaštitom protiv ulijevanja pogrešnog goriva, a imala je testna Fiesta i »ekskluzivni paket« koji sadrži uređaj za ograničavanje brzine, upozorenje izlaska iz prometnog traka i pomoć pri održavanju u njemu.


Konačna cijena bila je 94.989 kuna. Ne previše, ali na samom vrhu isplativosti za automobile B segmenta. Da je još bio koji »konj« više, skoro pa idealni polivalentni model za grad i ostale obiteljske potrebe. Ovako, onima koji preferiraju umjereniju vožnju, optimalno ugodan.



ZAPREMINA1084 ccm SNAGA71 KS OKRETNI MOMENT110 Nm DIMENZIJE4040/1741/1476 mm MEĐUOSOVINSKI RAZMAK2493 mm UBRZANJE14,9 s MAKS. BRZINA160 km/h POTROŠNJA3,7/5,6/4,4 l EMISIJA CO2107 g/km PRTLJAŽNIK303 l TEŽINA1030 kg GUME195/60R15

plus


image, trajnost


minus


ubrzanje