Predvodnik klase

Munja pogodila u centar: Predstavljamo Opel Grandland

Edi Prodan

Opel je s velikim crossoverom Grandland X napravio ponajbolji automobil u toj već pomalo i prenapučenoj klasi te pokazao smjer u kojem bi se trebala kretati i njegova nova grupacija



Najnoviji Opelov model, SUV Grandland X dopunjuje njihovu SUV obitelj, ali još je važnije da zahvaljujući svim viđenim karakteristikama ujedno najvljuje i jako dobre prodajne rezultate. Grandland je najveći Opelov crossover, duži je od Mokke za velikih 20 centimetara, dok su mu ostale dimenzije također na samom vrhu kompaktne klase gdje formalno i pripada. Dužina mu je 4.477 mm, širina 1.856, visina1.609 mm uz međuosovinski razmak od 2.675 mm. Golem mu je i prtljažnik, volumen mu je 514 litara, a preklapanjem naslona stražnjih sjedala povećava se na 1.652 litre. Najnoviji crossover s logom munje karakterizira čitav niz jako dobrih osobina. Ponajprije tu su moderni off-road izgled, povišen položaj sjedenja, dobra vidljivost, lagani ulazak i izlazak, kao i obilje prostora za pet putnika.


Eleganicija pokreta


Eleganicija pokreta





Vožnja je vrlo stabilna, ugodna, a iako nema integralni pogon, i za takve je situacije optimiziran. Posjeduje naime kao opciju elektroničku kontrolu držanja podloge »IntelliGrip« koja osigurava najbolje držanje podloge i stabilno upravljanje bez obzira na to radi li se o snijegu, blatu, pijesku ili mokrim podlogama. Također, tu je i niz elektroničkih pomoćnih sustava – upozorenje na mogući frontalni sudar s automatskim kočenjem u slučaju nužde i otkrivanjem pješaka, upozorenje na umor vozača, napredna pomoć prilikom parkiranja te kamera koja pokriva svih 360 stupnjeva. Tu su i AFL prednja LED sjajne vidljivosti, kao i mogućnost automatske promjene intenziteta snopa svjetala. Dizajnerski, također vrlo privlačno. Sprijeda se iznad zaštitne ploče na robusnoj rešetki smjestila Opelova »munja«. Kromirana krila okružuju logotip marke i šire se prema van, prema tankim LED prednjim svjetlima u obliku dvostrukog krila, čime optički proširuju prednji dio i daju moćni utisak.


Precizno i digitalizirano


Precizno i digitalizirano



Na početku prodaje u ponudi će biti dva motora. Benzinac ima tri cilindra i obujam 1.2 litre. Snaga mu je 130 KS, dok je deklarirana prosječnu potrošnja samo 5,1 litre, a ubrzanje od 0 do 10 km/h 10,9 sekundi. Turbodizelaš ima četiri cilindra i obujam 1.6. Razvija 120 KS, a prosječna potrošnja mu je samo četiri litre, 4,0 i 4,6 l/100 km.


Komforno straga


Komforno straga



U kombinaciji s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem od 0 do 100 km/h stiže za 11,8 sekundi. Inače, oba motora mogu biti u kombinaciji s ručnim 6-stupanjskim ili automatskim mjenjačem s jednakim brojem »brzina« nosa. Tijekom 2018. godine najavljen je dolazak top modela, turbodizelaša sa 180 KS.


Visoka kvaliteta materijala


Visoka kvaliteta materijala



Prodaja i u Hrvatskoj starta vrlo brzo, a cijene su od 156.400 kuna. Toliko naime treba platiti osnovni model s benzincem od 130 KS. Dakle i po tom elementu Grandland X ide u red najpovoljnijih i najprivlačnijih modela na tržištu.