Reparto Corse

MV Agusta Turismo Veloce 800 RC: Ekskluziva spremna za pistu

Maksim Gržinčić Max

Foto M. Aničić

Foto M. Aničić

Turismo Veloce 800 RC ili »Reparto Corse«, model je  na korak od trkaćih Superbikova, k tome i limitirane serije koju će  posjedovati samo 250 sretnika na kugli zemaljskoj



Oni koji prate zbivanja u moto industriji zacijelo su čuli da je renomirana talijanska tvrtka MV Agusta u financijskoj krizi. Odgovorni ljudi tvrtke demantiraju takve glasine tvrdeći da se radi o trenutnoj nervozi ulagača s obzirom da se dobit nešto sporije ostvaruje, što je, dakako, u suprotnosti od njihovih očekivanja. Iz MV Aguste nadalje poručuju da žele i dalje proizvoditi vrhunske motocikle u koje se ugrađuju samo najkvalitetnije komponente koje podižu cijenu proizvoda, no unatoč tome kupaca ima, a narudžbe stižu sa svih strana. Osim toga Agusta ostvaruje i sve bolje rezultate u svjetskom Superbike prvenstvu. Rekli bi neki – pametnom dosta, o financijama nek si ljudi u odijelima razbijaju glavu, a mi se držmo motocikala.


Zahvaljujući tvrtki Moto Matušić iz Matulja, generalnom uvozniku ove renomirane marke za Hrvatsku, družili smo se s jednim izuzetnim motociklom. Riječ je o MV Agusti Turismo Veloce 800 RC – skraćenice od Reparto Corse, modelom na korak od trkaćih, Superbike modela. Riječ je o limitiranoj seriji, što će reći da će ovaj motocikl posjedovati samo 250 sretnika na kugli zemaljskoj. Jedan od njih je i Dubrovčan koji nam je omogućio druženje s njegovom novom »igračkom«. Motocikl je u trkaćim bojama od glave do repa, a tako su čak obojeni i bočni koferi. Najdojmljiviji je stražnji kraj napose gledan s desna gdje dominira 17 colni kotač te tri cijevi ispuha tako da se zna da su negdje naprijed i tri cilindra. Rep je posebna priča, slobodno možemo reći – vrhunski dizajnerski uradak. Ništa ovdje nije slučajno i »nalijepljeno«, rukohvat je ujedno i spojler ispod kojeg se krije svjetlo ukomponirano u sam rep. Pokazivači smjera su smješteni na »nužnom zlu«, nosaču tablice i to tik uz kotač.


Dakako ništa ne strši ni sprijeda, prednja maska sa vjetrobranom podesivim po visini upozorava nas da se radi o putnom motociklu. Ispod neobično izvedenog prednjeg svjetla smjestili su se usisi zraka, a pokazivači smjera su u štitnicima za ruke. Retrovizori su također u gabaritima upravljača te se morate malo »stisnut« u ramenima ako želite bolji pogled unazad. Trocilindrični agregat smješten je u okvir od čeličnih cijevi, dobro nam znanu „gajbu“ na koju se nadovezuju aluminijski bočni nosači, stražnja jednoruka vilica sa mono amortizerom. Agregat je trocilindrični, poput onog na nakedu Brutale zapremine 798 cm3 sa dvanaest ventila i dvije bregaste osovine u glavi motora. Za hlađenje su zadužena dva hladnjaka, od kojih jedan hladi ulje, drugi tekućinu. Vrti se do 10.000 okretaja, istiskuje 110 KS, a maksimalni okretni moment od 83 Nm postiže na 8.000 okr/min. Napajanje je elektronsko, a kontrolira ga elektronski sustav preko tri injektora i sustava paljenja.




No tu priča o elektronici tek počinje jer motor posjeduje Mikunijev »ride by wire« sustav kontrole agregata, niz senzora koji prate rad motora, možemo elektronski birati i četiri mape za razvijanje snage od čega se jedna može podesiti skroz individualno tj. »uštelati« motor prema vlastitom stilu vožnje, pa je tu i kontroler proklizavanja s osam razina osjetljivosti i senzorom nagiba i sve to, a i niz drugih informacija koje možete očitati na kontrolnoj ploči. Tu su i USB priključci te bluetooth, priključci 12 V za vozača i suvozača. Ne treba posebno napominjati da je ovaj motocikl ko stvoren za »šamaranje« zavoja na prigradskim cestama, ali isto tako je neprikosloven na otvorenoj ravnoj cesti po kojoj možete juriti koliko se da, sakriveni iza prostranog vjetrobrana. Za zaustavljanje se brine Brembo sustav kočnica sa dva diska sprijeda na koji djeluju četiri klipa i jednim diskom straga s dva klipa. Kočnice su opremljene i učinkovitim ABS sustavom.


Motocikl posjeduje »quick shifter« mjenjač koji omogućava promjenu brzina bez korištenja kvačila i otpuštanja gasa što daje bržu promjenu brzine, a u kombinaciji sa trocilindričnim modernim agregatom »turisma veloce« promjena brzina popraćena je fantastičnim,specifičnim zvukom. Funkcionira uz pomoć mikroprekidača montiranom na samu polugicu mjenjača koji na mili sekundu prekida struju agregata točno u potrebnom trenutku promjene brzine. Kako je ovaj motocikl namijenjen putovanju u osnovnoj opremi se nude putni koferi koji idealno stanu u onu rupu između kotača i repa pa kao takvi ne strše sa strane i vozač ima osjećaj da zapravo i nema prtljage koja smeta. Za razliku od osnvnog modela RC u seriskoj ponudi nudi već spomenute bočne prtljažnike, poluaktivni elektronski ovjes, niz karbonskih dijelova, centralni nogar, grijanje ručki te Garmin MV Agusta navigaciju. Na motociklu je pločica sa brojem proizvoda (naš model je 40. od 250), a sretni vlasnik dobiva i plaketu s potpisom vlasnika Giovania Castiglionea. Jasno je da se ekskluziva plaća – konkretno 180.500 kuna! Zahvaljujemo pravom bajkeru iz Dubrovnika koji je ustupio svoj skupocjen motocikl na test, a nemate li »love« za ovaj Limited Edition, osnovni je 50-tak tisuća povoljniji.