Auto premijera

Honda CR-V: Evolucija u smjeru luksuza

Edi Prodan

Iako nije došlo do promjena dimenzija, pa pretjerano ni estetike, CR-V je novi, evolutivni zaokret prema luksuznijim vodama



Govorimo li o svijetu klasičnih terenaca ili pick-upova, ona da – izmislila ih je Amerika. A tu njihovu strast, vjerojatno još iz vremena pionira-osvajača Divljeg zapada, za automobilima što se mogu kretati bespućima, na najbolji su način iskoristili – Japanci. Oni su tako svim svojim modelima kompaktne klase, s kojima su se i otputili u osvajanje Amerike, dodali integralni pogon, odignuli ih od tla i dali im robustan izgled. Rođena je tako klasa SUV automobila, odnosno vozila za »slobodno vrijeme«. Jer, što bi netko u SAD-u, zemlji s najgušćom mrežom autocesta na svijetu u svoje »radno vrijeme« uopće imao potrebu za ma kakvim »terencima«.


A jedan od najprihvaćenijih modela takvih automobila je svakako Honda CR-V. Neupitna kvaliteta i zavodljivi izgled osvajaju kupce širom svijeta, ponajviše i dalje u Americi. Pa je stoga i bio red da se nova generacija CR-V-a pojavi u Los Angelesu, na salonu automobila.


Već na prvi pogled jasno je kako se radi o evoluciji, a ne revoluciji s tom razlikom što nam se čini kako se priču iz prošle generacije na svim područjima zaokružilo. Automobil je naprosto na još direktniji način približen vodama luksuza, dok se izvorni principi »terenca« sve više napuštaju. Prednjim krajem dominira velika maska i maksimalno rastegnuti odbojnik. Sve je ukomponirano u skladnu cjelinu, bez prelaza što su karakterizirali prethodnika. Bočnom se linijom stvara dojam iznimno velikog automobila iako se u odnosu na prethodnika s 4,53 metra protegao samo 4 centimetra tako da mu je sad ukupna dužina 4,57 metara. Straga dominiraju naglašenija peta vrata u čijim su rubovima vertikalno postavljena svjetla.




U unutrašnjosti, uz obilje prostora, dominiraju klasični Hondini prekidači ili pak oblikovanje instrument ploče odnosno središnje konzole kakve pronalazimo i na nekim aktualnim modelima. Kako se najavljuje, u svim će se razinama opreme isporučivati i ekran u boji dijagonale 5 inča. Stražnji se nasloni mogu pomicati te tako utrostručiti volumen prtljažnika što će posebno cijeniti brojni hobisti, odnosno zaljubljenici u »slobodno vrijeme«.


Koje će CR-V motore dobiti, još uvijek nije poznato. Tim više što SAD uopće i ne traži dizelaše, dok oni u Europi predstavljaju osnovu ponude. No, o tom – potom. Novi CR-V na naše prostore stiže tek na jesen iduće godine, a do tada – uživajte u aktualnoj generaciji koja će vjerojatno ponuditi bolje cijene ili veću opremljenost za jednaki iznos.