Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 2° 1
Sutra: 2° 2° 1
19. studenoga 2018.
Vozili smo

Ford Focus Titanium 1.6 EcoBoost: Snagator u finom odijelu

Sasvim klasična elegancija – Ford Focus
Sasvim klasična elegancija – Ford Focus
Autor:
Objavljeno: 26. srpanj 2011. u 7:13 2011-07-26T07:13:00+02:00

Kada je riječ o »eco-boost« motorima snaga, brzina i štedljivost mogu zajedno. Na baš kao što nam poručuje proizvođač s tvrdnjom da nam je u prosjeku dovoljno samo šest litara, ali s nekih osam će se već zadovoljiti. Naš je prosjek tako iznosio 8,5 litara ali moramo priznati da smo bili zavedeni snagom i nismo nalazili načina kako da se otrgnemo iz njezinog opojnog zagrljaja

Izlaskom iz zavojitog uspona kojim se napušta grad Cres došli smo na plato koji je za otočne pojmove dopuštao skoro nestvarnu dinamiku. Srećom, nije nam iz »pameti« izlazila misao kako je na jednom od najljepših jadranskih otoka i mnoštvo ovaca koje slobodno pasu pa se ipak nismo »oteli kontroli«. Ford Focus je zadovoljno brujao a mi smo definitivno pokleknuli u ocjeni – uistinu sjajan automobil! Bojali smo se to zaključiti dok smo se uskom i vijugavom prometnicom penjali iz Porozine prema Dragozetićima ili dalje do Predošćice. No otok Cres i spuštanje u Osor definitivno su odbacili kočnice razuma i rekli: motor, snaga, podvozje – na samoj granici besprijekornosti.

   Najnovija generacija Fordovog omiljenog kompakta Focusa na hrvatsko tržište dolazi nekako u tišini. Šteta jer riječ je o jako dobrom automobilu koji je samo na estetici vanjštine ostao nekako u granicama poznatog. Dijelom se jasno nastavlja na prethodnu generaciju, a dijelom baštini izgled popularne Fieste pa je opći dojam kako se radi o nečem poznatom. Slična se priča nastavlja i u unutrašnjosti gdje se na središnjoj konzoli opet očituju poznati dizajnerski potezi. Materiali su jako kvalitetni te se stječe dojam kako će ovaj Focus potrajati jako dugo bez popuštanja plastičnih dijelova. I funkcionalnost je uzorna. Mjesta u izobilju kad je riječ o putničkoj kabini a pogleda li se prtljažnik, moglo je i izdašnije. Ipak je riječ o sasvim protegnutom automobilu koji je mogao pomiriti voluminoznost kabine s dijelom namijenjenim prtljagi.

Tehničke karakteristike

   
   ZAPREMINA 1596 ccm
   SNAGA 180 KS 5700 om
   OKRETNI MOMENT 270 Nm 1900 om
   DIMENZIJE 4358/1823/1484 mm
   MEĐUOSOVINSKI RAZMAK 2648 mm
   UBRZANJE 7,9 s
   MAKS. BRZINA 220 km/h
   POTROŠNJA 5/7,7/6 l
   EMISIJA CO2 139 g/km
   PRTLJAŽNIK 363 l
   TEŽINA 1333 kg
   GUME 215/50 R17
   Motor, oprema ++++
   Cijena 207.462 kuna.
   

Dodaci

   
Već ionako bogata oprema u testnom je slučaju imala i dodatke. Iznimno lijepe 17-inčne naplatke, zatamnjena stakla te xenon svjetla. I za kraj – navigacija, odlična grafika, sveobuhvatni paket jer ima i USB ulaz, bluetooth te još neke detalje no smeta što navigacija nema memorirane podatke za države izvan zapadnoeuropske zone, pa tako ni Hrvatsku. Cijena tog paketa je nešto viša od 13 tisuća kuna.
   

Podvozje

   
Skoro besprijekorno podvozje značajno pomaže iskorištavanju velike snage.

   Kad se odabere 180 KS, potrošnja je u drugom planu. No, kada je riječ o »eco-boost« motorima snaga, brzina i štedljivost mogu zajedno. Na baš kao što nam poručuje proizvođač s tvrdnjom da nam je u prosjeku dovoljno samo šest litara, ali s nekih osam će se već zadovoljiti. Naš je prosjek tako iznosio 8,5 litara ali moramo priznati da smo bili zavedeni snagom i nismo nalazili načina kako da se otrgnemo iz njezinog opojnog zagrljaja. Kad se smire doživljaji, prosjek se približava sedam litara a na tome će vam zahvaliti i novčanik.

   Početna cijena za novi Ford Focus s EcoBoost motorom je 166.400 kuna. No, cijena testiranog modela s »titanium« razinom opreme i dodacima te motorom snage od 180 KS je – 207.462 kune. Znamo, djeluje mnogo, čak i pomalo šokantno. Ali, ma što mislili o našoj konstataciji, na neki način i – opravdano. Focus s ovom razinom opreme i snagom ide direktno u red vrhunaca klase koji su nerijetko i mnogo skuplji od 200 tisuća kuna. Da, slažemo se cijena je visoka i može se smatrati minusom, ali nakon svega – opravdana je.

   Focus u ovom izdanju mnogo je više od obiteljskog kompakta i zaslužuje vozača koji će često i sa zadovoljstvom iskorištavati svaki atom njegove snage. A bilo bi poželjno da mu sličnih svjetonazora bude i obitelj.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka