Bez manjih mana

Dostojan jubilarne generacije: Ruting u Opatiji predstavio novu generaciju “honde civic”

Edi Prodan

Bez manjih mana evidentiranih kod prethodne dvije generacije, vrhunskih benzinskih motora te jednakog takvog podvozja, Civic jamči maksimalno zadovoljstvo za ljubitelje sportskih kompakata



Jubilarna, deseta genercija kompaktne Honde Civic svoju je hrvatsku premijeru imala u Opatiji. A u dakle svečarskoj generaciji, proizvodi se od 1973. godine, ponovila je neke svoje poznate konstante ali istodobno donijela i jako mnogo novih detalja. Pristup oblikovanju i osmišljavanju bio je iznimno studiozan te su praktično uklonjeni svi nedostaci iz prethodne dvije generacije na koje se stilski nadovezuje.


Kako konstanta ostao je agresivni vanjski izgled, a i unutarnji dizajn je u skladu s tom Civicovom prepoznatljivosti. Ukratko, sportski izgled te maksimalna čvrstoća karoserije. Vrhunska kvaliteta ugrađenih materijala u tijelo automobila i njegovo podvozje prati i unutrašnjost. Posebno je zanimljivo rješena središnja konzola. Vrlo je jednostavna za korištenje, a zahvaljujući sadržajima jako je i – zabavna.


Deseto po redu izdanje Civica šire je za 30 mm, međuosovnski razmak duži je za 30 mm, a ukupna dužina čak 130 mm. S druge strane niži je za 20 mm pa je jasno kako se dobilo apsolutno sportsku siluetu. Prtljažnik je najveći u klasi, narastao je na 448 litara, ukjučujući i prostor ispod podnice prtljažnika. S obzirom da je prosjek kompaktne klase 385 litara, jasno je što to u funkcionalnom smislu Civic nudi. Ono što dodatno veseli, otvor je još veći tako da je taj dio automobila još iskoristiviji. Preglednost radi, drago nam je da je »spojler« sa sredine stražnjeg stakla spušten na uobičajnu razinu.




Novi su i motori. Bazni je sada benzinac s tri cilindra, zapremine jedne litre, tu je i znani 1,6 litreni dizelaš koji će u ponudu doći za nekoliko mjeseci, ali nas je zato silno razveselio još jedan benzinski novitet: 1,5 litara i Civicovom imageu tako dragih 182 »konja« uz 240 Nm okretnog momenta.



Početna cijena novog Civica je 144.890 kuna što je iznimno povoljno. Riječ je u tom slučaju o baznom benzincu 1.0 s osnovnom opremom. Jako se dobrom može smatrati i cijena za jači, 1,5-litreni model koji starta sa 185.950 kuna. Plan prodaje je deset komada mjesečno jer su u prvom valu dostupnost količine nedovoljne.



Jednolitreni motor ima 129 KS, okretni mu je moment 200 Nm, uz ručni mjenjač, također dorađeni, dok je nešto manji uz unapređeni automatski mjenjač koji se može koristiti i u poluautomatskom modu.Kad je oprema u pitanju, dominira elektronika. Već u baznoj opremi ima audio sustav s na dodir osjetljivim ekranom, a kompatibilan je i s »pametnim telefonima«. Sve su informacije smještene u instrument ploči, a s njima se upravlja putem komandi na volanu. Po novom, izbjegnuta je podjela instrument ploče, njezina dvoetažnost, poznata iz prethodne generacije koja je bila efektna, no sad je ipak znatno jednostavnija za korštenje. Naprosto preglednija.

Maksimalna je pažnja posvećena i sigurnosti. Civic omogućava pakete opreme u kojma se nalaze kontrolne kamere kao i radar. Oni ne samo da su pomoć vozaču u smislu reakcje na određene poremećaje, oni ih sada i predviđaju te tako upozoravaju vozača ne na ono što se događa nego na oni što bi se – moglo dogoditi. Naravno tu su i ostali napredni elektronski sutavi koji prepoznaju znakove, crte na prometnici, vozilo ispred sebe,…



Hondina prodaja na europskom tržištu raste kontinuirano po stopi od 6 posto. Lani je u prosincu Honda proizvela 100-milijunti automobil, a nalazi se na prvom mjestu po rastu kod srednjoklasnih proizođača. Godišnja joj je prodaja lani bila 620 tisuća komada, a koliko je za Hondu Civic značajan, ali i popularan govori činjenica da se prodaje u 170 zemalja.



A iz Opatije valjalo je krenuti i na testne vožnje. Iako je liburnijska obala itekako primamljiva, odlučili smo se na mnogo zahtjevniju kombinacju: autocestom do Rupe, potom povratak do Permana, pa pravac cestom za testiranje sjajne konfiguracije do Rupe.


Testni model je bio snažan 182 KS, a uzadovoljstvi koje je proizveo – bilo je fgolemo. Na autocesti ubrzava s lakoćom, pravilno i jako brzo, dok je zahvaljujući snazi i podvozuju na potezu Permani – Mune bio fantastičan. Uz činjenicu da je napredovao u svakom segmentu, da je kompaktan i da sjajno »drži cestu«, a k tome i cijene su mu sasvim prihvatljicve, čini nam se da su ljubitelji dinamičnih kompakata dobili ljubimca kojem u toj zoni skoro da i nema konkurencije.