Svjetska premijera u Šangaju

Citroen DS5: Sportska kreacija plemenitog sjaja

Edi Prodan

Citroen će do kraja godine u prodaju pustiti DS5, automobil koji istodobno spaja sportsku agresivnost s iznimnim luksuzom te se nameće kao jedan od vrlo ozbiljnih takmaca u srednjoklasnom coupe razredu



Nakon odličnog uspjeha postignutog lansiranjem DS linije u serijama 3 i 4, Citroen je, na otvaranju automobilskog salona u kineskom Šangaju otkrio još jedan sjajni DS uradak, ovog puta oznake 5. J


asno je kako se radi o luksuzno-sportskom izdanju na bazi srednjoklasne limuzine 5, a ako suditi prema dostupnim informacijama te fotografijama, poznata francuska tvrtka koju je kroz povijest krasila silna inovativnost, dobit će i nove poklonike. Kako se najvaljuje, DS5 će se prodaji naći krajem 2011. godine, a osvajački pohod će se bazirati na nekoliko važnih odrednica. 


Ponajprije riječ je o sasvim osebujnoj vizuri i stilu. Smion po svom obliku, iako jasni nastavak DS3 i DS4, iznimno aerodinamičan te u svakom slučaju jedan od najprivlačnijih u klasi srednjoklasnih sprortskih izdanja s težnjom prema coupeovskim linijama. Prednji dio vozila potvrđuje njegovu osobnost i pripadnost liniji DS s velikim otvorom za zrak, velikom kromiranom maskom u koju su integrirani »chevroni«, znakom linije DS postavljenim iznad maske te oštrim pogledom koji je naglašen svjetlosnim potpisom s LED lampama. 




DS5 koristi najbolju tehnologiju koju posjeduje Citroën kao što je inteligentni sustav kontrole pogona, upozorenje o nenamjernom prelaženju crte putem video sustava ili sustav automatskog uključivanja dugih svjetala ovisno o stanju u prometu ali unatoč svemu tome najvažnije je da će to bit će prvo Citroenovo vozilo s potpuno hibridnom dizelskom tehnologijom Hybrid4 koja istodobno osigurava performanse (200 KS, 4 pogonska kotača), nove užitke u vožnji (vožnja kroz grad s električnim motorom, funkcija »boost« pri ubrzanju) te smanjene emisije na samo 99 g/km CO2. Silueta je sportska i kompaktna, duljina 4,52 m, širina 1,85 m a prtljažnik je volumena 465 litara. 



Za svjetsku premijeru na salonu automobila u Šangaju, DS5 se otkriva kao pomalo raritetna kreacija. Ponajprije boja –  srebrna s bisernim odsjajima. Tu su zatim kotači veličine 20 coli specifičnog dizajna  koji nose potpis DS i čije su površine ispolirane, a šupljine lakirane kako bi se proizveo dojam dubine.


Kabina  je spoj profinjenosti i udobnosti,  plemenitih materijala i u potpunosti obložena plemenitom kožom najviše kvalitete u boji ebanovine, u blagom kontrastu s prošivom od srebrnog konca. Konačno, prava je zlatarska tehnika korištena za izradu unutarnjih dijelova birajući najplemenitije materijale kao što je ebanovina iz Markasse  za ukrasne umetke ili tehnička fasada s metalnim odsjajima dobivenima zahvaljujući primjeni više slojeva laka.



Linija DS koju čine DS4 i te sada i DS5, proizvodi se u Francuskoj a prodaje u Europi. No, od iduće godine Citroen najavljuje i pohod na – Kinu. Uostalom upravo zbog toga odabran je Šangaj kao mjseto lanisranja najvećeg automobila iz DS serije. 


DS. Samo dva slova koja imaju veliku moć oživljavanja uspomena i koja pripadaju nasljeđu Citroëna s obzirom da su dana revolucionarnom automobilu za svoje doba.


Dva slova koja utjelovljuju kreativnost, savršenstvo i smionost. Simbol inovacije i umijeća, stila i tehnologije, DS utjelovljuje novi način viđenja budućnosti automobila, budućnosti koja je inspirirana nasljeđem koje u sebi nosi gene inovacije i izražajnosti.