Brojke ne lažu: Propast riječke industrije ogleda se i na automobilima koje vozimo

Edi Prodan

snimio Marko Gracin

snimio Marko Gracin

Ono što brine je tek šesta pozicija Primorsko-goranske županije u kojoj je u prvih sedam mjeseci registrirano 2874 automobila što je 6.48 posto tržišta. 



Prodaja automobila na hrvatskom tržištu, kad ju promatramo kroz prizmu njezinog rasporeda na županijskoj razini, otkriva sve tajne koje ima naizgled kompaktna ljestvica prodaje. Naime, ta je slika realna do travnja, najviše svibnja da bi tada krenula svojevrsna paradoksalnost.


Iako dobar dio njih ide u red ne baš mnogoljudnih županija višeg standarda, bez ikakvih se problema probijaju na sam vrh prodajne ljestvice. Istina, Zagreb i županija koja ga okružuje su nedodirljivi, ali tu treba imati rezervu jer glavni grad Hrvatske je i mjesto flotne registracije golemog broja automobila. Oni se naime moraju povezati sa sjedištem tvrtke, a kako je većina registrirana u Zagrebu, registarske su im pločice, i statistička informacija – »ZG«. Na Grad Zagreb – Zagrebačka županija u prvih je sedam mjeseci registrirano 16.123 automobila što je golemih 36,34 posto ukupnog hrvatskog tržišta.


Ono što je »sumnjivo«, na drugom je mjestu Požeško-slavonska županija s 3750 registracija ili 8.45 posto. Naravno da to u naravi ne »drži vodu« jer na žalost riječ je o manjoj i manje dohodovnoj jedinici državne uprave no nju vole rent-a-car kompanije. Zašto? Pa upravo zbog toga što je njezin promet skroman tako da se i nesreće jako rijetko događaju što znači najmanju premiju osiguranja. Na tisuće »renti« na taj način štedi goleme iznose, a kako k tome to »zakon dozvoljava«, eto Požege do Zagreba!




Slijedi Istarska županija – 3476 komada i 7.83 posto – što u velikoj mjeri odgovara realnosti. Baš kao i četvrtoplasirana Splitsko-dalmatinska župnija – 3154 7.11 posto.


No eto opet iznenađenja – Bjelovarsko-bilogorska županija 3066 i 6.91 posto.


Ono što brine je tek šesta pozicija Primorsko-goranske županije u kojoj je u prvih sedam mjeseci registrirano 2874 automobila što je 6.48 posto tržišta. To je manje od fizičkog udjela PGŽ u cjelokupnoj hrvatskoj populaciji tako da je, iako ni najmanje ugodno, lako zaključiti da je propast industrije, sada i brodograđevne, snažno reducirala prodaju automobila u Rijeci i njezinoj županiji.


Nižu se dalje Osječko-baranjska (1773 – 4.00 posto), Karlovačka (1662 – 3.75), Međimurska (1603 – 3.61), Šibensko-kninska (1483 – 3.34), Zadarska14683.31 da bi priču zaključile Ličko-senjska i Virovitičko-podravska županija u kojoj je registrirano samo 157 automobila, manje od jedan na dan ili 0,35 posto nacionalnog udjela.