Vrhunac neukusa

Prodavana odjeća s fotografijama nacističkog logora: Iz Muzeja Auschwitz odmah reagirali

Portal Novilist.hr

Snimila Marina KIRIGIN

Snimila Marina KIRIGIN

Zaposlenici su bili "šokirani i ogorčeni" zbog onoga što su smatrali očiglednom sramotom i uvredom za žrtve holokausta



Iz Spomenika i muzeja Auschwitz poslana je žalba internetskoj trgovini koje prodaje minice, torbe i druge predmete s fotografijama bivšeg nacističkog njemačkog logora smrti u kojem je tijekom Drugog svjetskog rata ubijeno oko 1,1 milijun ljudi, prenosi Associated Press.


Muzej u Poljskoj je za proizvode koji se nude na australskoj e-trgovini Redbubble doznao od ljudi koji su ih vidjeli na internetu, izjavio je u srijedu glasnogovornik Bartosz Bartyzel. Zaposlenici su bili “šokirani i ogorčeni” zbog onoga što su smatrali očiglednom sramotom i uvredom za žrtve holokausta, kazao je.


Predmeti koji su uzrokovali uvrede stvorili su razni dizajneri, a sastoje se od crno bijelih poslijeratnih slika Auschwitza i željezničkih pruga koje su vodile u logor za istrebljenje Birkenau i njegove plinske komore. Torba s upozorenjem iz Auschwitza, na njemačkom jeziku, prodaje se za 13,90 eura, suknja s fotografijom Auschwitza za 35 eura i jastuk za 40,29 eura.




„Zar doista smatrate da je prodaja takvih proizvoda kao što su jastuci, minice ili torbe s fotografijama Auschwitza – mjesto ogromne ljudske tragedije u kojoj je ubijeno više od 1,1 milijun ljudi – prihvatljiva? To je prilično uznemirujuće i nepošteno ”, piše objavi koja je u utorak poslana s računa Memorijala Auschwitz Redbubbleovom servisu za korisnike na Twitteru.



Redbubble omogućuje umjetnicima kreiranje dizajna za majice i druge predmete izrađene od tkanine i njihovu prodaju na internetu. Može se opisati kao neovisni portal za dizajnere.


Kao odgovor, Redbubble je objavio: “Priroda ovog sadržaja nije prihvatljiva i poduzimaju se hitne akcije za uklanjanje tih i sličnih djela dostupnih na tim vrstama proizvoda” prenosi AP.


“Redbubble zauzima snažan stav protiv rasizma i nasilja, uključujući zločine počinjene u nacističkim koncentracijskim logorima”, navodi se u odvojenoj izjavi tvrtke.


Bartyzel je za komercijalizaciju holokausta i nepravilno korištenje slika logora smrti okrivio “nedostatak osjetljivosti, nepromišljenost, možda ponekad i oblik provokacije. Stalna edukacija o Auschwitz-Birkenauu i brzo reagiranje najbolja su prevencija“, rekao je.


“Srećom, tvrtka koja ih je stavila na raspolaganje reagirala je na pravi način i vidjeli smo da su stavke uklonjene iz ponude”, rekao je Bartyzel o proizvodima na Redbubbleu.


Iz Spomenika i muzeja su zatim Redbubbleu objavom na Twitteru zahvalili na njihovoj poruci i reakciji.