Tržišna posla

Obaraju cijene i proizvode gubitke: Uber je daleko od profitabilnosti. Doduše, gubitak su smanjili

Hina

snimio Marin Aničić

snimio Marin Aničić

Neto prihodi u tom tromjesečju, u koje nisu uračunate plaće vozača, kao ni promocije i povrati novca, iznosio je 2,8 milijardi dolara, što je 8 posto više nego u prvom kvartalu, odnosno 60 posto više u odnosu na isto razdoblje lani.



ZAGREB – Uber Technologies Inc smanjio je gubitak u drugom ovogodišnjem tromjesečju u odnosu na isto razdoblje lani, no još je uvijek daleko od ostvarivanja profitabilnosti koja mu je potrebna za inicijalnu javnu ponudu na burzi, planiranu za 2019. godinu.


Pod vodstvom Dare Khosrowshah, koji je u rujnu postao glavni izvršni direktor, Uber je uložio u nova tržišta, a povukao se s onih na kojima je gubio milijune dolara, poput kineskog, ruskog i s tržišta jugoistočne Azije. Tvrtka širi svoj raspon usluga, poput dostave hrane, prijevoza tereta, iznajmljivanja bicikala i skutera, tražeći nove prihode i mogući put ka profitabilnosti, izvan svog osnovnog poslovanja.


Uberov neto gubitak u drugom kvartalu smanjen je na 891 milijun dolara, u usporedbi s prošlogodišnjim gubitkom od 1,1 milijarde dolara.




Neto prihodi u tom tromjesečju, u koje nisu uračunate plaće vozača, kao ni promocije i povrati novca, iznosio je 2,8 milijardi dolara, što je 8 posto više nego u prvom kvartalu, odnosno 60 posto više u odnosu na isto razdoblje lani.


No, rast Ubera ugrožen je u kolovozu zbog odluke njujorških gradskih vlasti da ograniči izdavanje dozvola za obavljanje taksi usluga po principu ekonomije dijeljenja tijekom sljedećih godinu dana. Osim toga, tvrtka se suočava i s dugotrajnim i skupim pravnim bitkama, uključujući i onu koja se bavi klasifikacijom vozača kao samostalnih poduzetnika.


Uber je privatna tvrtka koja ne treba javno objavljivati svoje financijsko izvješće, no nedavno je odlučili povećati transparentnost objavljivanjem odabranih brojki budući da planira inicijalnu javnu ponudu dionica.


Najnovija procjena vrijednosti tvrtke početkom ove godine iznosila je 72 milijarde dolara. No, to je bilo utemeljeno na ideji o Uberu kao najvećem globalnom servisu za usluge vožnje i logistiku. U međuvremenu, Uber je od te vizije odstupio, što bi moglo prouzročiti da investitori procjene da kompanija manje vrijedi.