Boeing 777 Asiana Airlinesa letio je 63 kilometra na sat sporije od potrebnih 254 kilometara na sat prije nego što se srušio, kazala je predsjednica Nacionalnog odbora za sigurnost prometa
SAN FRANCISCO – Američki istražitelji počeli su istraživati ulogu pilota u subotnjoj nesreći zrakoplova Asiana Airlinesa u San Franciscu i objavili su nove pojedinosti o opasno maloj brzini zrakoplova prije nego što se srušio.
Boeing 777 Asiana Airlinesa letio je 63 kilometra na sat sporije od potrebnih 254 kilometara na sat prije nego što se srušio, kazala je predsjednica Nacionalnog odbora za sigurnost prometa Deborah Hersman.
Letio je brzinom od 191,5 kilometara na sat, 25 posto sporije od uobičajene brzine slijetanja, kazala je.
Pilotu zrakoplova Lee Kang-kuku to je bio prvi pokušaj slijetanja Boeingom 777 na zračnu luku i još mu je trajala obuka. Do San Francisca je letio već 29 puta, ali drugim tipovima zrakoplova, rekao je dužnosnik južnokorejskog ministarstva prometa Choi Seung-youn. S Boeingom 777 imao je iskustvo 43 sata letenja.
Nije poznato je li iskusniji pilot na tom letu, Lee Jung-min, koji je Boeingom 777 prikupio 3220 sati letenja, pokušao preuzeti kontrolu i prekinuti slijetanje.
»Sva odgovornost je na kapetanu instruktoru«, rekao je predsjednik južnokorejske zrakoplovne kompanije Yoon Young-doo na konferenciji za novinare u ponedjeljak.
Herman je, međutim, istaknula da je još prerano da bi se to moglo znati. »Mislim da je zaista prerano da se zaključi da je riječ o pogrešci pilota jer još mnogo toga ne znamo.«